کد خبر 254312
۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸

در صحن شورا مطرح شد؛

انتقاد شدید عضو شورای شهر به پاسخگو نبودن زاکانی 

انتقاد شدید عضو شورای شهر به پاسخگو نبودن زاکانی 

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، نسبت به عدم توجه لازم و پاسخگویی مناسب شهردار تهران به تذکرات اعضای شورا، انتقاد کرده و متذکر شد در صورت تداوم این رویه، درخواست طرح سؤال از شهردار را مطرح خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا در خصوص عدم پاسخگویی شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورا متذکر شد: متاسفانه شهرداری تهران به تذکراتی که در صحن شورا مطرح می‌شود پاسخ مناسب و درخوری نمی‌دهد. پیش از این تذکری در خصوص روند جذب نیرو در سازمان شهرداری تهران ارائه شده که هنوز پاسخ و گزارشی در این باره اعلام نشده است.

وی افزود: نکته بعدی در خصوص تذکری در رابطه با ودیعه مسکنی است که به صورت وام در اختیار مدیران شهرداری قرار گرفته است که پاسخ این تذکر نیز تاکنون دریافت نشده است. لذا از ریاست شورا درخواست می‌شود تا این موضوع را از این مرجع پیگیری کند. 

اقراریان در خصوص عدم پرداخت مناسب به تصاویر شهدای کادر پرواز در حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراهش نیز متذکر شد: در خصوص حوادث اخیر، شاهد بودیم که مجموعه تابلوهای شهری، آنگونه که باید به نمایش تصاویر شهدای ارتش، نپرداخته است و این جای گله دارد چرا که باید توجه ویژه‌ای به کادر پرواز نیز می‌شد.

 رئیس کمیته نظارت شورا در ادامه با اشاره به ماده 14 و ۱۵ و ۱۶ مصوبه شورا در ارتباط با تعارض منافع متذکر شد: بر اساس بند ۳ ماده ۸۰ قانون تشکیلات و وظایف شوراها، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا نیز از وظایف شورا است. بر اساس ماده ۱۴، شهرداری تهران مکلف است مشخصاتی را ناظر به کلیه سفرهای خارجی مرتبط با مسئولیت کاری مدیران و کارکنان شهرداری تهران و واحدهای تابع که از تاریخ ابلاغ مصوبه انجام گرفته حداکثر تا سه هفته پس از اتمام سفر منتشر و در دسترس عموم قرار دهد که این مشخصات شامل مقصد یا مقاصد سفر، طول مدت سفر، همراهان سفر، علت و ضرورت سفر، میزان و تامین هزینه سفر و گزارش و دستاوردهای سفر است.

وی افزود: مسئولینی که با هزینه شهروندان تهرانی به خارج از کشور سفر می‌کنند؛ باید گزارش عملکرد و نیز دستاوردشان از سفر را ارائه دهند. بر اساس ماده هفتم مصوبه مذکور، عدم رعایت هر یک از مقررات مصوبه در حکم تخلف اداری بوده و متخلف، حسب مورد، ضمن گزارش سازمان بازرسی شهرداری تهران به هیئت رسیدگی تخلفات اداری معرفی شده،  تنبیه‌های مقرر را خواهد داشت. 

اقراریان در ادامه گفت: موضوع بعدی گزارشگری تخلفات است. شهرداری تهران مکلف است آئین نامه‌ای را در رابطه با ایجاد سازوکار و گزارش دهی امن و حمایت مادی و معنوی از گزارشگران تخلفات را تدوین کند. نکته پایانی اینکه با توجه به اینکه بخشی از تذکرات شورا به شهردار تهران ذیل ماده ۸۳ است در صورت عدم پاسخگویی به تذکرات ماده ۸۳ و نیز عدم اطلاع رسانی مناسب عضو متذکر، موضوع طرح سؤال از شهردار مطرح خواهد شد که در صورت تداوم این رویه این درخواست عملی خواهد شد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha