کد خبر 254252
۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶

حمید درخشان در گفتگو با «حیات»:

پرسپولیس شایسته قهرمانی است ولی هنوز چیزی تمام نشده/ استقلالی‌ها در مورد تیم خودشان صحبت کنند

پرسپولیس شایسته قهرمانی است ولی هنوز چیزی تمام نشده/ استقلالی‌ها در مورد تیم خودشان صحبت کنند

پیشکسوت پرسپولیس عقیده دارد این تیم شانس اصلی رسیدن به قهرمانی است ولی باید در دو بازی بعدی هوشیار عمل کند.

حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص نتایج هفته بیست و هشتم لیگ برتر اظهار کرد: بازی‌های این هفته هم سطح فنی بالایی داشتند و هم از لحاظ مخاطب فوتبال جذاب و پرگل بودند. تیم‌ها در این فصل سطحی نزدیک به هم دارند و دیگر در لیگ هیچ تیم از پیش برنده و از پیش بازنده‌ای نداریم. می‌بینید که تیم ته جدولی می‌آید یقه تیم مدعی قهرمانی را در خانه و جلوی چشم طرفدارانش می‌گیرد. این بالاترین سطح لیگ است که در سال‌های اخیر شاهد بودیم و رقابت جذابی هم در بالا و پایین جدول شاهد هستیم که تا هفته آخر ادامه دارد و سرنوشت تیم‌ها هنوز مشخص نیست.

وی در مورد دیدار میان پرسپولیس و استقلال خوزستان و اتفاقات این بازی گفت: در نیمه اول اشتباهات فاحش خط دفاع باعث دریافت سه گل شد. متاسفانه عدم هماهنگی و عدم پوشش لازم باعث شد که پرسپولیس روی اشتباه سه تا دفاع‌های خود سه گل بخورد. وقتی شما سه گل می‌خورید، شرایط برایت سخت می‌شود. در چنین شرایطی تیم تحت تاثیر قرار می‌گیرد و شما را به هم می‌ریزد اما در نهایت اتفاق خوبی که در نیمه دوم رخ داد این بود که نقاط ضعف پرسپولیس پوشش داده شد و تعویض‌ها کمک کرد تا تیم شکل و ثبات بهتری پیش برود و فشار را روی دروازه حریف بیشتر کند. وقتی شما به دروازه حریف فشار می‌آورید، طبیعتا دفاع‌ها اشتباه می‌کنند و نمی‌توانند فشار را تحمل کنند. همین موضوع باعث شد که استقلال خوزستان اخراجی بدهد و در خط دفاع دچار ناهماهنگی شوند.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه گفت: استقلال خوزستان در نیمه اول خیلی خوب بازی کرد و به صورت حساب‌شده و منطقی از اشتباهات خط دفاعی پرسپولیس استفاده برد اما در نیمه دوم، این پرسپولیس بود که فشار را زیاد کرد و تمرکز حریف را به هم ریخت. وقتی تمرکز یک تیم به هم بریزد، ممکن است اخراجی بدهد، خطا کند، تمرکز نداشته باشد و تیم حریف هم این شرایط استفاده کند. پرسپولیس در این مسابقه موقعیت‌های زیادی را از دست داد و عیسی آل‌کثیر در چند موقعیت خوب عمل نکرد، اما چیزی که مهم بود، این بود که فشار این تیم کم نشد و به قدری اضافه شد تا نظم حریف به هم بخورد و به گل برسد. با هر گل پرسپولیس، شرایط حریف بیشتر به هم می‌ریخت و در نهایت هم توانست به هدف خود برسد.

درخشان در مورد شانس قهرمانی دو تیم هم توضیح داد: همچنان همانقدر که پرسپولیس برای قهرمانی شانس دارد، استقلال هم دارد. هنوز بازی‌ها تمام نشده و پرسپولیس باید برای این دو بازی هم تلاش زیادی کند. این تیم دو فینال و دو گام تا قهرمانی فاصله دارد و باید این دو بازی را هم ببرد تا به قهرمانی برسد. پرسپولیس با این بازی خصوصاً عملکردش در نیمه دوم نشان داد شایسته قهرمانی است و اگر همین ریتم و روند را در دو بازی بعدی حفظ کند قطعاً قهرمان خواهد شد. ولی نکته مهم اینجاست که نباید کار را تمام شده در نظر گرفت. هم بازی با شمس آذر در قزوین دشوار است و هم تقابل با مس رفسنجان و هر دو تیم پتانسیل امتیاز گرفتن از پرسپولیس را دارند. تیم باید هوشیار باشد و با همین کیفیت نیمه دوم بازی با استقلال خوزستان دو بازی بعدی را به میدان برود تا فرصتی که در اختیارش قرار گرفته را از دست ندهد.

ویدرباره مصاحبه اعضای تیم استقلال پس از تساوی در بازی برابر نساجی اظهار داشت: نه بار اول است که این اتفاقات رخ می‌دهد و نه بار آخر. مدت‌هاست که این صحبت‌ها انجام می‌شود. به نظرم بهتر است استقلالی‌ها درباره پرسپولیس صحبت نکنند و به جای این صحبت‌ها روی کار فنی‌شان تمرکز کنند؛ کار فنی‌شان را توسعه بدهند و خلق موقعیت بیشتری داشته باشند و از فرصت‌هایشان استفاده کنند. وقتی تیمی نمی‌تواند خلق موقعیت کند، انتقاد از اینکه فلان داور و فلان شخص جالب نیست. این صحبت‌ها در شان و شخصیت یک تیم بزرگ‌ نیست. بهتر است اعضای این تیم یک بازبینی به کار خودشان داشته باشند و ببینند کجا اشکال دارند. نباید اشکال را در دیگران پیدا نکنند، اشکال در خودشان است و باید در خودشان دنبال آن بگردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha