کد خبر 254149
۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸

رئیس بهداشت محیط اعلام کرد:

اماکن عمومی حق عرضه دخانیات را ندارند / تشدید سیگار کشیدن در سریال‌های خانگی

اماکن عمومی حق عرضه دخانیات را ندارند / تشدید سیگار کشیدن در سریال‌های خانگی

رئیس بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت از  تشدید سیگار کشیدن در سریال‌های خانگی خبر داد. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، جعفر جندقی رئیس بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت در مراسم هفته ملی بدون دخانیات با بیان اینکه ما برای مقابله با دخانیات تهدید می شنویم ، توهین می کنند گفت: اماکن عمومی حق عرضه دخانیات را ندارند ، اگر قوانین حامی مقابله با مواد دخانی را داشته باشیم نظارت ها و برخوردها نیز محکم تر می شود.

وی ادامه داد: در شبکه های خانگی شخصیت های منفی و مثبت سیگار می کشند ، این کار مصداق تبلیغ است، درخواست می کنیم از نهادهای ناظرگر، که در این سریال ها بی مهابا مردم را تشویق به سیگار کشیدن نکنند.

جندقی تاکید کرد:  تبلیغات سیگار با برندهای مختلف تحریک تقاضا می کنند و محصولات دخانی بازاریابی می کنند،  بسیاری از محصولات نوپدید دخانی مضراتش بیشتر است.

وی ادامه داد: افزودن عطر و طعم به سیگار سرطانزا است ، مصرف بیشتر یعنی ضرر بیشتر است.

جندقی با بیان اینکه چهار درصد مصرف کنندگان سیگار، زنان کشور هستند، ادامه داد: گرایش مصرف سیگار در نوجوانان رو به افزایش است و این نگران کننده بوده و دلمان به درد می آید.

جندقی تصریح کرد: در برخی کشورها سیگار را جلوی ویترین نمی گذارند در حالیکه در کشور اینطور نیست به ما فشار می آورند که سیگار برگ تولید شود، سیگار الکترونیکی عرضه شود، ما جلوی این  کار را می گیریم.

وی با اشاره به اینکه قدرت آموزه های دینی باعث مقابله بیشتر با دخانیات می شود، گفت: قدرت ما در قدرت رسانه ها خلاصه  و باعث افزایش آگاهی مردم در مورد مضرات دخانیات می شود.

 فرشیدی  افزود: ۱۳۶ تریلیون ریال هزینه های مستقیم تحمیل شده به حوزه سلامت برای درمان بیماریها، ۲۲۶ میلیون تریلیون ریال خسارت برآورد شده بابت مرگ زودهنگام مصرف کنندگان دخانیات و ۱۳۹ تریلیون ریال خسارت ناشی از کاهش بهره وری در اثر غیبت از کار در کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha