کد خبر 253929
۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳

کمک نظامی ۲۷۵ میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین

کمک نظامی ۲۷۵ میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین

یک رسانه آمریکائی از اعلام کمک نظامی ۲۷۵ میلیون دلاری جدید این کشور به اوکراین طی فردا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۲ مقام آمریکایی امروز پنجشنبه اعلام کردند که انتظار می‌رود این کشور فردا جمعه ارائه ۲۷۵ میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین را رسانه‌ای کند.

بر اساس اعلام این رسانه، این مقامات آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، بهانه این اقدام واشنگتن را جلوگیری از پیشروی بیش از پیش نیروهای روسیه در منطقه خارکیف ادعا کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این چهارمین بخش از کمک‌های نظامی به اوکراین از زمان تصویب لایحه کمک‌های طولانی‌ مدت خارجی توسط کنگره در اواخر ماه گذشته میلادی است؛ موضوعی که دولت بایدن مطابق با آن متعهد شده است تا ارائه تسلیحات را به طور منظم و در سریع‌ ترین زمان ممکن به کی یف برساند.

به گفته این دو مقام آمریکایی، این بسته شامل سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا یا HIMARS، و همچنین گلوله های توپخانه ۱۵۵ میلی‌ متری و ۱۰۵ میلی‌ متری است.

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با تصمیم آمریکا برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین گفته بود: در مورد تأثیر این تانک‌ها نباید بزرگ نمایی انجام شود. این تانک‌ها هم مانند ما قبلی‌های خود خواهند سوخت. این نقشه به دلایل فنی بی اثر می‌ماند، از سوی دیگر در مورد آن‌چه که قرار است بر قابلیت ارتش اوکراین بیفزاید اغراق می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha