کد خبر 253915
۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

جمهوری آذربایجان و تاجیکستان بیانیه مشارکت راهبردی امضا کردند

جمهوری آذربایجان و تاجیکستان بیانیه مشارکت راهبردی امضا کردند

بیانیه مشارکت راهبردی میان جمهوری آذربایجان و تاجیکستان امروز از سوی رؤسای جمهور دو کشور امضا شد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، به نقل از خبرگزاری آناتولی، امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان امروز پنجشنبه به‌ منظور انجام دیدارهایی رسمی وارد شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان شد و توسط الهام علی‌ اف، همتای خود مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

بر اساس اعلام این رسانه، پس از دیدارهای دوجانبه و مذاکرات بین هیات‌ ها، طرفین بیانیه مشارکت راهبردی را امضا کردند.

همچنین وزرا و مقامات مربوطه در زمینه‌ های صنایع، قضایی، حفاظت از محیط‌ زیست، تجارت دیجیتالی و مهاجرت قراردادها و تفاهم نامه‌ هایی را امضا کردند.

بر این اساس، علی‌ اف طی سخنانی در مراسم امضای این سندها اعلام کرد که کشورش می‌ خواهد با تاجیکستان در تمام زمینه‌ ها فعالیت‌ های بیشتر و فعالانه تری داشته باشد.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان همچنین گفت که تفاهمنامه‌ هایی که امروز امضا شدند، به افزایش حجم تجارت میان دو کشور کمک خواهند کرد.

این در حالیست که امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان در آغاز سفر رسمی خود به جمهوری آذربایجان امروز از سوی الهام علی‌ اف، رئیس جمهور این کشور به طور رسمی در کاخ زاگولبا مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی تاجیکستان «خاور»، پس از مراسم استقبال رسمی، مذاکرات تاجیکستان و جمهوری آذربایجان ابتدا با نشست ویژه امامعلی رحمان و الهام علی‌اف سران دو کشور آغاز شد و با دیدار بین هیئت‌ های رسمی دو طرف ادامه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha