کد خبر 253877
۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵

پیکر شهید جمهور در میان استقبال گسترده مردم به بیرجند رسید / گزارش لحظه به لحظه

پیکر شهید جمهور در میان استقبال گسترده مردم به بیرجند رسید / گزارش لحظه به لحظه

بعد از تشییع باشکوه و تاریخی پیکر شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان در سانحه هوایی امروز رئیس جمهور محبوب کشورمان در حلقه مردم استان خراسان جنوبی قرار گرفت تا پس از تشییع به مشهد منتقل شده و در حرم مطهر رضوی آرام بگیرد.

به گزارش گروه استانی حیات،   هزاران نفر از مردم عزادار استان خراسان جنوبی از نخستین ساعات بامدادی روز پنجشنبه خود را به میدان قیام شهرستان بیرجند رسانده تا وداع باشکوهی با رییس جمهور شهید خود و نمایندیشان در مجلس خبرگان رهبری داشته باشند.

گزارش لحظه به لحظه وداع مردم بیرجند با رئیس جمهور شهید

۱۰:۰۲ وداع تلخ اهالی خاوران با رییس جمهور شهید

امروز در شهر بیرجند قیامتی به پا شد؛ همه از پیر و جوان، روستایی، شهری، عشایر، شیعه و سنی آمدند تا بار دیگر میزبان آیت‌ الله رئیسی باشند و خادم الرضا را تا خانه ابدی و حرم رضوی بدرقه کنند.

۹:۵۰ وداع آخر با شهید جمهور/ خداحافظ ای داغ بر دل نشسته

مردم شهیدپرور و ولایتمدار خراسان جنوبی و استان‌های همجوار امروز برای آخرین بار میزبان رئیس جمهور شهید و نماینده خود در مجلس خبرگان بودند و با پیکر شهدای خدمت وداعی جانسوز کردند.

۹:۳۴ اشک‌های جاری در آخرین سفر آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی

اشک های جاری و نگاه های بی قرار مردم خراسان جنوبی در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی از جلوه های فراموش نشدنی این مراسم است.

۸:۲۸ انبوه جمعیت در بلوار پاسداران بیرجند

پس از تشییع عاشورای پیکر رئیس‌جمهور در تبریز، قم و تهران امروز پنجشنبه هزاران نفر از مردم خراسان جنوبی مراسم وداع با منتخب خود در قوه مجریه و مجلس خبرگان رهبری و شهیدان رحمتی و موسوی را آغاز کرده‌اند، به گونه‌ای که بلوار پاسدران این شهر مملوء از جمعیت است.

اینجا و در آیین تشییع نه فقط دلدادگان ایرانی بلکه مسافرانی از کشور دوست و همسایه افغانستان هم خود را به مسیر تشییع جنازه رسانده‌اند تا آخرین وداع را با سید محرومان داشته باشند.

شهروندی از روستای لانو سربیشه در ۱۲ کیلومتری مرز ساعت ۶ صبح خود را به بیرجند رسانده تا آخرین وداع به شهید جمهور را انجام دهد.

می‌گوید این بار نامه‌ای ندارم اما می‌خواهم شهید رئیسی شفاعت‌ را داشته باشد.

مداح در حال خواندن ذکر مصیبت است و با ورود پیکر شهدا صدای هق هق گریه از میان جمعیت به گوش می‌رسد، اینار مویه و گریه نه از سوی زنان بلکه مردان هم هم‌نوا شده‌اند و شانه‌های مردانه شان در این مصیب می‌لرزد .

جوانی پوستر "رئیسی بهشتی شد" را با یک دست گرفته و دست دیگر بر سینه می‌زند و اشک از چشمانش سرازیر است.

جوانی می‌گوید آمده‌ام تا از شهید درس زندگی و شهادت بگیرم آرزو داشتم یک روز دیگر ببینمش اما حالا اومدم تا شهید را به خانه ابدیش بدرقه کنم.

جمعیت با فریاد "ای اهل علم میر علمدار نیامد؛ سقای حسین سید و سالار نیامد" به سمت چهار راه پاسدران در حرکت هستند.

امروز بلوار پاسدران برای وداع با پیکر رئیس جمهور شهید و ۲ تن از شهدای خدمت مملو از جمعیت است و مراسم تشییع شهدا از دقایقی قبل آغاز شده‌ است.

۸:۲۰ حضور پرشور و قدرشناسانه مردم خراسان جنوبی برای وداع با شهید خدمت

پیکر مطهر رییس جمهور شهید پس از تشییع باشکوه و تاریخی مردم قدرشناس ایران اسلامی در شهرهای تبریز، قم و تهران صبح پنجشنبه سوم خرداد در آغوش مردم خراسان جنوبی قرار گرفت تا مردم دیار خاوران میزبان آخرین سفر استانی رئیس جمهور شهید خود باشند.

۸:۰۵  پیکر شهید جمهور در میان استقبال گسترده مردم به میدان جانبازان بیرجند رسید

پیکر مطهر رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و ۲ تن از همراهانش در حادثه سقوط بالگرد برای تشییع بر دستان مردم خراسان جنوبی به میدان جانبازان بیرجند رسید.

۷:۴۵  استقبال از شهدای خدمت در فرودگاه بیرجند

پیکر آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و دو تن از شهدای خدمت، صبح پنج شنبه ( ۳ خرداد ۱۴۰۳) با همراهی شماری از اعضای دولت، شخصیت‌ها و مهمانان کشوری در فرود گاه بیرجند مورد استقبال قرار گرفت و پس از ادای احترام به سمت مسیر تشییع در شهر بیرجند منتقل شد.

۷:۳۱  مردم دیار خاوران منتظر وداع با شهدای خدمت

۷:۱۶ سید محرومان در آغوش مردم خراسان جنوبی

۶:۳۴ میدان جانبازان بیرجند ساعاتی قبل از شروع مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید۶:۳۳  پیکر مطهر رییس جمهور شهید وارد بیرجند شد

هواپیمای حامل پیکر آیت الله رئیسی و ۲ تن از همراهان صبح امروز در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، جایی که شهید جمهور ۸۸ روز قبل آخرین بار وارد این استان شد، به زمین نشست و مردم خراسان جنوبی در انتظار رئیس جمهور شهید و نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری هستند تا ناباورانه و در شوکی بزرگ با خادم الرضا وداع کنند.

۶:۳۰ حرکت جمعیت به سمت محل برگزاری مراسم تشییع پیکر مطر رییس جمهور شهید

قشرهای مختلف مردم از ساعات اولیه صبح امروز برای حضور در مراسم وداع و تشییع پیکر شهید جمهور خود را به میدان جانبازان بیرجند محل برگزاری این مراسم می‌رسانند.

سید محرومان در آغوش مردم خراسان جنوبی

شهید رئیسی برای مردم خراسان جنوبی همان طلبه ساده و بی آلایشی بود که بسیاری از اوقات در شبستان مسجد امام حسین (ع) بیرجند نماز می‌خواند، با مردم گپ می‌زد و می‌رفت.

برخی افراد به یاد دارند که آیت الله رئیسی در زمان تولیت آستان قدس رضوی برای اولین بار به مناطق مرزی خراسان جنوبی سفر کرد و زمینه سفر تعداد زیادی از مرزنشیان اهل سنت یا تشیع که تا آن روز به حرم مطهر امام رضا (ع) نرفته بودند را فراهم کرد تا زیارت اولی ها در کشور باب شود.

خراسان جنوبی‌ها در مرز شرقی رویایشان این بود که روزی برای حل مشکلات خشکسالی و کم آبی، از دریا به این سرزمین لوله کشی آب شود و با توجه ویژه رئیس دولت مردمی تحقق یافت.

اینجا همه با شهید رئیسی خاطره دارند از مرزنشین، کارفرما، کارگر، تولید کننده، فعال اقتصادی و فرهنگی و امروز همه آمده اند تا بار دیگر علاقه و ارادت خود را به نماینده سه دوره مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری نشان دهند.

پیکر مطهر آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از تشییع تاریخی در شهرهای تبریز، قم و تهران صبح پنجشنبه سوم خرداد وارد فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند شد تا مردم دیار خاوران میزبان آخرین سفر استانی رئیس جمهور شهید باشند.

پیکر مطهر آیت‌ الله رئیسی بعد از تشییع در بیرجند ظهر امروز به مشهد مقدس منتقل و در حرم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده می‌شود.

حرکت جمعیت به سمت محل برگزاری تشییع شهید جمهور در بیرجند

در حالی که زمان شروع مراسم تشریع ساعت ۷:۳۰ امروز اعلام شده، بسیاری از مردم ساعاتی قبل از مراسم راهی این مکان شده‌اند.

زنان و مردان عزادار با در در دست داشتن تصاویری از رئیس جمهور شهید و پلاکاردهایی با نوشته هایی ارئیس جمهور مردمی و خدمتگزار آماده تشییع پیکر شهید خدمت شدند.

مردم خراسان جنوبی از شهرستانهای مختلف برای شرکت در مراسم تشییع و وداع با پیکر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی در بیرجند، عازم مرکز استان شدند.

پیکر رئیس جمهور شهید وارد بیرجند شد

هواپیمای حامل پیکر آیت الله رئیسی و ۲ تن از همراهان صبح امروز در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، جایی که شهید جمهور ۸۸ روز قبل آخرین بار وارد این استان شد، به زمین نشست و مردم خراسان جنوبی در انتظار رئیس جمهور شهید و نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری هستند تا ناباورانه و در شوکی بزرگ با خادم الرضا وداع کنند.

پیکر آیت الله رئیسی در میان حزن و اندوه مسئولان و مقامات استانی با همراهی شماری از اعضای دولت، شخصیت‌ها و مهمانان کشوری مورد استقبال قرار گرفت و پس از ادای احترام به سمت مسیر تشییع در شهر بیرجند منتقل شد.

مراسم تشییع و بدرقه رئیس جمهور شهید از میدان جانبازان بیرجند در جوار بوستان شهدای گمنام آغاز می‌شود و در مسیر بلوار پاسداران تا تقاطع بلوار شهید صیاد شیرازی ادامه می‌یابد؛ مسیری که سیاه پوش است و دیروز و دیشب جوانان و نوجوانان با عشق و علاقه به برپایی موکب‌های پذیرایی از تشییع کنندگان مشغول بوده‌اند.

قشرهای مختلف مردم از جای جای استان شهیدپرور خراسان جنوبی این بار برای آخرین استقبال و بدرقه رئیس جمهور محبوب و مردمی به مرکز استان آمده‌اند و با وجود آنکه ساعت شروع مراسم تشییع هفت و ۳۰ دقیقه صبح امروز اعلام شد، اما از ساعاتی قبل در اطراف میدان جانبازان و بوستان شهدای گمنام با اندوهی وصف ناپذیر جمع شدند تا روز تاریخی دیگری در این دیار رقم بخورد.

بالگرد حامل آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از آیین افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به تبریز، در منطقه «ورزقان» استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و رئیس جمهور به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

آیت الله سید محمدعلی آل‌ هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌ جمهور، محافظان و خدمه پرواز نیز در این سانحه به شهادت رسیدند.

همانطور که مسئولان عنوان کردند علت انتخاب بیرجند برای مراسم وداع و تشییع این است که آیت‌ الله رئیسی علاوه بر سه دوره نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری، به این استان تعلق خاطر داشت و آن را بارها در سخنانش مطرح کرده بود، مردم خراسان جنوبی نیز به خادم ملت، علاقه و ارادت خاصی دارند.

اکنون بعد از مردم تبریز، قم و تهران نوبت صاحب عزاست تا کویرنشینان در آخرین سفر استانی شهید جمهور و نماینده خود میزبانی باشکوه از مهمان ویژه در صبح یک روز غمبار باشند همچنین مردمان سوگوار استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد از دیشب تا صبح امروز خود را به بیرجند رساندند تا در تشییع رئیس جمهور شهید شرکت کنند.

پیکر مطهر آیت‌ الله رئیسی بعد از تشییع در بیرجند ظهر امروز به مشهد مقدس منتقل و در حرم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده می‌شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیس‌الساداتی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد است که هشتمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بود و در دوران ریاست جمهوری چهار بار به این استان سفر کرد.

مراسم تشییع و بدرقه رئیس جمهور شهید از میدان جانبازان بیرجند در جوار بوستان شهدای گمنام آغاز شده و در مسیر بلوار پاسداران تا تقاطع بلوار شهید صیاد شیرازی ادامه می‌یابد؛ مسیری که سیاه پوش است و دیروز و دیشب جوانان و نوجوانان با عشق و علاقه به برپایی موکب‌های پذیرایی از تشییع کنندگان مشغول بوده‌اند.

براساس این گزارش  بالگرد حامل آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از آیین افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به تبریز، در منطقه «ورزقان» استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و رئیس جمهور به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی در شهر بیرجند آغاز شده است.

به واسطه ارادت متقابل مردم بیرجند به رئیس جمهور شهید و شهید رئیسی به مردم خراسان جنوبی تصمیم گرفته شد که علاوه بر تبریز، قم، تهران و مشهد، در بیرجند نیز پیکر پاک شهید رئیسی تشییع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha