کد خبر 253163
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷

لازارینی: نیمی از مردم غزه مجبور به ترک خانه‌های خود هستند

لازارینی: نیمی از مردم غزه مجبور به ترک خانه‌های خود هستند

کمیسر کل آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل تاکید کرد که نیمی از مردم غزه به سبب عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح مجبور هستند خانه‌های خود را ترک کرده و آواره شوند.

به گزارش گروه بین الملل حیات، به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، فیلیپ لازارینی در کنفرانس خبری با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن تاکید کرد که مردم غزه در سایه ادامه جنگ و عملیات نظامی در رفح، چاره و گزینه‌ای جز بازگشت به ساختمان‌های تخریب شده پیش روی خود ندارند. او گفت هیچ مکان امنی نه در شمال و نه در جنوب نوار غزه وجود ندارد که مردم بتوانند آنجا بروند.

لازارینی اشاره کرد که بیش از ۱۸۰ نفر از کارکنان آنروا در غزه کشته شدند و ۱۶۰ مرکز وابسته به سازمان ملل هم به طور کلی یا جزئی تخریب شده است.

ایمن الصفدی نیز در این کنفرانس خبری گفت آژانس آنروا از هفتم اکتبر در معرض توطئه‌ای سیاسی قرار دارد و ثابت شد که اتهامات وارده به آن کاملاً باطل و بی‌اساس بوده است.

الصفدی ضمن اشاره به اینکه مردم غزه در سایه تشدید حملات در رفح و شمال غزه با فاجعه‌ای بی‌سابقه مواجه هستند، خواستار تحقیقات جامع و شفاف بین‌المللی برای بازخواست و محاکمه مسئولان ارتکاب جنایات جنگی در غزه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha