کد خبر 253098
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶

در آیین تجلیل از دختران شهدا صورت گرفت؛ 

الگوپذیری و مهدویت دو بال سرخ و سبز شیعیان است/ تکریم سالانه ۷۵۰ هزار نفر از خانواده شهدا در طرح سپاس

الگوپذیری و مهدویت دو بال سرخ و سبز شیعیان است/ تکریم سالانه ۷۵۰ هزار نفر از خانواده شهدا در طرح سپاس

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شیعیان با دو بال حرکت میکنند. یک بال سرخی با نام عاشورا است که یک الگو برای مبارزات شان است و از طرفی آینده درخشان و سرسبزی با نام مهدویت است که مدینه فاضله است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، به مناسبت دهه کرامت و روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، آیین تجلیل از دختران شهدا عصر امروز با حضور حجت الاسلام موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، محسن بزرگی معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد، سمیه گنجی مشاور امور زنان و خانواده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از دختران و همسران شهدا در سالن رسولزاده برگزار شد. 

در این آیین محسن بزرگی معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن خوشامدگویی به خانواده های شهدا گفت: نیاز بود از تمامی دختران معزز شهدا دعوت کنیم؛ اما به دلیل کمی امکانات در خدمت شما عزیزان به نمایندگی از جامعه عزیز خانواده شهدا باشیم.

وی ادامه داد: دفتر مددکاری بنیاد شهید بر اساس دستور مقام معظم رهبری که باید از خانواده شهدا دیدار کرد؛ در «طرح سپاس» سالانه ۷۵۰ هزار دیدار و تکریم از خانواده شهدا را انجام میدهد. نقطه قوت این دیدارها این است که بابت اسطوره هایی که این خانواده ها تقدیم انقلاب کردند درس بگیریم. 

رضایی مدیر بنیاد شهید شهرستانهای استان تهران در ادامه گفت: این مراسم‌ کمترین کاری است که بعنوان خادمان خانواده های شهدا انجام میدهیم و میتوانیم بگوییم ما به یاد شما خانواده های شهدا هستیم.

حجت الاسلام موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین ضمن تبریک ایام دهه کرامت افزود: این جلسه مسلما به اسم امام رضا (ع) است و انشالله همگی از ظرفیت فرهنگ رضوی استفاده کنیم. به ارواح طیبه همه شهدا درود می‌فرستیم.  یکی از اندیشمندان غربی جمله ای دارد. این فرد درباره ویژگی های مکتب تشیع نکات زیادی گفته است.

وی ادامه داد: این اندیشمند غربی می‌گوید که یکی از دلایل شکست ناپذیری مکتب تشیع این است که دارای الگوهای گوناگون و افق روشن پیش رو هستند، در ادامه می‌گوید در طول تاریخ این همه دشمنی که درباره اسلام و تشیع شده است در تاریخ سراغ ندارم اما هیچکدام نتوانستند اساس این مکتب را سست کنند؛ چراکه شیعیان با دو بال حرکت میکنند. یک بال سرخی با نام عاشورا است که یک الگو برای مبارزات شان است و از طرفی آینده درخشان و سرسبزی با نام مهدویت است که مدینه فاضله است. برای رسیدن به این مقصود نیز الگوهای گوناگونی دارند و در همه عرصه ها الگوهایی دارند که آنها را به سمت درست پیش میبرند. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید افزود: در طول تاریخ ارشاد و راهنمایی این الگوها بوده که اسلام را از کوره راه ها نجات داده است. در ادامه این اندیشمند غربی الگوهای را مثال میزند و ادامه می‌دهد که اینها افرادی هستند که در مسیر تکاملی راه را از چاه نشان می‌دهند. در واقع الگودهی در همه مکتبها هست؛ اما فرق میان الگوهای ما با الگوهای غربی این است که ما اساسا الگوهای مادی نداریم. مانند شهدا، علما و این الگوها متصل به معنویت و اخلاق هستند. 

وی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه (س) زینب ثانی نام گرفته است؛ چراکه ایشان طول مدت عمرش خدمات زیادی برای تبیین و تشریح دین انجام داده است. در واقع الگوهایی که در مکتب اسلام و تشیع است الگوهای آسمانی فطری اخلاقی معنوی هستند و اگر بنا باشد معنویت گسترش یابد از طریق اینها است، امام معصوم عصمت دارد و وجودش یک پارچه نور است. الگوهایی که در جهان غرب هستند در برابر ظلمی که به مردم غزه می شود سکوت می‌کنند. اما الگوهای ما میگویند دستگیری از دیگران باید دغدغه ما باشد. 

حجت الاسلام موسوی مقدم گفت: در مسئله حجاب بانوان باید حضرت زهرا(س)، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت زینب (س)؛ کودکان حضرت رقیه (س) و نوجوانان حضرت سکینه (س) را الگوی خود قرار دهند.  الگوهای ما نشان میدهد که زنان نباید به دنبال خودنمایی باشند مگر در عرصه فضائل اخلاقی و این الگوها برگرفته از مسائل فطری بشر هستند. اگر اینها را الگو قرار دهیم دنیا آباد خواهد شد. ما باید در جهت تحقق ارزشهای معنوی برای خود الگو انتخاب کنیم چراکه الگو پذیری مسئله مهمی است. 

در پایان از ۴۶ نفر از دختران معزز شهدای مدافع حرم، سلامت، دفاع مقدس و امنیت به بهانه دهه کرامت و روز دختر تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha