کد خبر 252775
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱

تدوین لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی/صندوق توسعه اثربخشی نخبگان در بازار کشور

تدوین لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی/صندوق توسعه اثربخشی نخبگان در بازار کشور

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان سند ملی نخبگان اظهار کرد: این بنیاد کمتر در بین دستگاه های اجرایی ترویج شده است و این سند باید به طور جدی دنبال شود. تدوین لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی، از پاییز سال گذشته آغاز شده است و این لایحه به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سید سلمان سید افقعی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان سند ملی نخبگان اظهار کرد: این بنیاد کمتر در بین دستگاه های اجرایی ترویج شده است و این سند باید به طور جدی دنبال شود. تدوین لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی، از پاییز سال گذشته آغاز شده است و این لایحه به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده است.

وی بیان کرد: زمینه سازی برای اثر گذاری افراد نخبه یکی از بندهای سند ملی نخبگان است.صندوق توسعه اثربخشی نخبگان در بازار کشور با این هدف راه اندازی شده تا نخبگانی که از نظر مالی توانایی تولید محصول نداشته توسط بنیاد نخبگان و این صندوق حمایت کافی شود.

سید افقهی تاکید کرد: راه اندازی صندوق تحقیقات خطر پذیر از جمله دیگر برنامه بنیاد ملی نخبگان است که تا به امروز این کار محقق نشده است.هیات وزیران در سال ۱۴۰۰ آیین نامه ای را مصوب کرد که بر اساس آن ۲۰ درصد از ظرفیت استخدامی دستگاهها مربوط به نخبگان باشد.

وی بیان کرد: بر اساس سند بالادستی راهبری نخبگان، این سازمان وظیفه اجرایی سازی و هماهنگ سازی این سند داشته و بنیاد ملی نخبگان به نوعی تسهیل گر کارها است.

سید افقهی ادامه داد: نخبگان توسط بنیاد ملی نخبگان اژ طریق ابزارهای مختلف از جمله آزمون سراسری، رویدادهای علمی شناسایی خواهد کرد. شیوه نامه های شناسایی در حال ابلاغ است.

وی  افزود: طرح شهید صیاد شیرازی به عنوان طرح سرباز نخبه ای است که افراد پس از بررسی به سازمان نیروهای مسلح معرفی خواهند شد. از سال گذشته حدود ۳۰۰۰ نخبه را به نیروهای مسلح معرفی و بکارگیری شده اند. اکنون از نخبگان برای امور مدیریتی استفاده شده و این کار بیشتر در بخش دولتی انجام شده است.

وی گفت: یکی از اقدامات بنیاد ملی نخبگان، تشکیل خانه های نخبگان و شکل دهی تقسیم کار ملی است. آیین نامه پژوهشگران مستقل در شورای عتف مصوب شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha