کد خبر 252629
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

سازوکار نظارتی بنیاد شهید در حوزه قوانین ایثارگری نسبت به سایر دستگاه‌ها چیست؟ + فیلم

سازوکار نظارتی بنیاد شهید در حوزه قوانین ایثارگری نسبت به سایر دستگاه‌ها چیست؟ + فیلم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید باید سالانه عملکرد دستگاه‌ها را در حوزه انجام قانون جامع ایثارگران بررسی کند و خدمت مقام معظم رهبری و سران قوا گزارش دهد، متاسفانه بنیاد شهید ابزار گزارش دهی را دارد اما ابزار اقدامی ندارد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در مورد پیگیری بنیاد شهید در انجام وظایف سازمان‌ها و نهادها نسبت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران اظهار کرد: در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ماده 63 و 74 به این موضوع پرداخته است.

وی افزود: طبق ماده 63 شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دبیرخانه آن «بنیاد شهید» است و مجموعه دستگاه ها باید وظایفشان را در حوزه فرهنگی به این دبیرخانه گزارش دهند که درواقع این شورا مسئول راهبری و گزارش‌گیری است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: ماده 74 که نیز اطلاق عمومی دارد و بنیاد شهید باید سالانه عملکرد دستگاه‌ها را در حوزه انجام قانون جامع ایثارگران بررسی کند و خدمت مقام معظم رهبری و سران قوا گزارش دهد، متاسفانه بنیاد شهید ابزار گزارش دهی را دارد اما ابزار اقدامی ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر کسی یا دستگاهی به وظیفه خود نسبت به این قانون عمل نکرد بر عهده بنیاد شهید نیست از این نظر نظارت بر اجرای این قانون سخت است.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین گفت: اگر ما گزارش ارائه دادیم که دستگاهی به وظیفه خود عمل نکرد، ازاین مرحله برعهده مجلس و قوه قضاییه و ... است تا بر اساس چارچوب قوانینی که دارند، پیگیری کنند و دیگر مقام رسیدگی کننده متاسفانه بنیاد شهید نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha