کد خبر 252559
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱

خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت:

اعتصاب طلافروش‌ها، اعتراض صنفی است + فیلم

اعتصاب طلافروش‌ها، اعتراض صنفی است + فیلم

وزیر اقتصاد گفت: تمام اصناف کشور باید در حوزه ممیزیی مالیاتی به‌سمت شفافیت، الکترونیکی شدن و فاصله گرفتن از روش‌های کاغذی و سنتی بروند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تمام اصناف کشور موظف هستند در حوزۀ ممیزیِ مالیاتی به‌سمت شفافیت، الکترونیکی شدن و فاصله گرفتن از روش‌های کاغذی و سنتی بروند.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای سفر به عربستان اظهار کرد: با توجه به اینکه ۸ سال توقف در روابط اقتصادی و تجاری با عربستان سعودی داشتیم، پیونددادن روابط تجاری علی‌رغم پیچیدگی‌ها انجام شد و در مورد افزایش سطح فعالیت‌های تجاری، ۵ پیشنهاد مطرح و مورد موافقت همتای سعودی قرار گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، درباره اعتصاب طلافروشان هم اینگونه توضیح داد: این موضوع در ابتدا به نظر می‌رسد که «اعتراض صنفی» است؛ با دستور رئیس جمهور، وزارت صمت ورود کرد تا ضمن مراعات قانون، مشکلات این صنف برطرف شود.

خاندوزی با بیان اینکه آیین نامه رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان در سال ۱۴۰۳ نیازمند اصلاحاتی بود که با پیشنهاد بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شد، گفت: امروز در صحن هیأت وزیران هم اصلاح آیین نامه چگونگی رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان مورد تصویب نهایی قرار گرفت؛ به این صورت که ضمن تداوم سیاست پیمان‌سپاری ارزی صادرکنندگان در سال ۱۴۰۳، در مواردی که صادرکنندگان نیازمند اصلاحات بودند به طور مشخص در زمینه استفاده کردن از شیوه های امتیازات صادراتی، این به عنوان یکی از بندها به آیین نامه سال قبل اضافه شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha