کد خبر 252500
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴

«حیات» بررسی می‌کند؛

چگونه یارانه بگیریم؟

چگونه یارانه بگیریم؟

با تغییر دهک بندی ها و حذف برخی یارانه بگیران در سال ها و ماه های قبل، یکی از سوالات مردم و به ویژه مجردها این است که چگونه یارانه بگیریم؟

به گزارش گروه اقتصادی حیات، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد جداسازی و مشمول شدن یارانه برای مجردها توضیح داد. 

یارانه و حضانت 

سید نصرالدین صالحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد حضانت و تفکیک یارانه گفت: اگر موضوع تفکیک یارانه درخصوص قیومیت، حضانت و کفالت باشد؛ متقاضیان باید از طریق فرمانداری به دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی مراجعه کنند.

یارانه و طلاق 

گروه دیگر زوجینی هستند که در مسیر طلاق قرار دارند یا طلاق گرفته اند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد این گروه گفت: آن‌چه در این خصوص به مجموعه دادگستری ارتباط پیدا می‌کند، بحث مهجورین و زوجینی است که اختلافات آن‌ها موجب صدور حکم طلاق می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال و بختیاری افزود: در این موارد دادگستری با صدور گواهی و دادنامه عدم سازش به فرمانداری شهرستان، تفکیک یارانه را اعلام می‌دارد و مابقی موارد به وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط است.

البته گفتنی است اگر طلاق در شناسنامه زوجین ثبت شده باشد، زوجین طلاق گرفته می توانند با شناسنامه خود به فرمانداری و سپس پلیس به علاوه ۱۰ مراجعه و اقدام به تفکیک یارانه خود کنند. 

یارانه و مجردها

اگر موضوع تفکیک یارانه در خصوص قیومیت، حضانت و کفالت باشد، متقاضیان باید از طریق فرمانداری به دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی مراجعه کنند.

افراد مجرد اگر به صورت مستقل زندگی می‌کنند، باید با داشتن مدارک به فرمانداری و دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی برای جداسازی یارانه خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha