کد خبر 252470
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

امیدواریم طرح ساماندهی کارکنان دولت تا پایان سال به مرحله اجرا برسد + فیلم

امیدواریم طرح ساماندهی کارکنان دولت تا پایان سال به مرحله اجرا برسد + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فکر می‌کند که قانون طرح ساماندهی کارکنان دولت تا پایان سال اجرایی شود، گفت: تمام شرکت‌هایی واسطی که در حال حاضر در برخی از موارد موجب تضییع حقوق بخشی از کارکنان دولت می‌شوند، از این فرآیند حذف خواهند شد.

خلیل بهروزی‌فر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در رابطه با تصویب مجدد طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه با این طرح، ما روز یکشنبه (23 اردیبهشت‌ماه) در کمیسیون اجتماعی مجلس مجددا با اصرار بر مصوبه قبلی خودمان، این طرح را تصویب کردیم.

وی افزود: در مرحله قبل، شورای محترم نگهبان مصوبه مجلس را تایید کرد اما در این مرحله ما با ایراداتی که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه بودیم که برای رفع این ایرادات رایزنی‌هایی صورت گرفت اما متاسفانه توافق لازم بین مجلس و مجمع حاصل نشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نهایت آخرین مصوبه کمیسیون اجتماعی درباره این طرح امروز (سه‌شنبه 25 اردیبهشت) در دستورکار صحن علنی مجلس قرار گرفت و امروز مجددا یک مورد رفع ابهام مورد تاکید شورای محترم نگهبان مورد به رای گذاشته شد که با رای موافق 82 درصد نمایندگان حاضر مواجه شد.

وی اضافه کرد: امروز همچنین در رابطه با ایرادات هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز رای‌گیری شد که 84 درصد از نمایندگان با رای موافق‌شان بر مصوبه قبلی مجلس اصرار کردند و با رای مثبت نمایندگان این طرح مجددا به مجمع تشخیص مصلت نظام ارجاع خواهد شد که امیدواریم این مصوبه با تائید مجمع به سرانجام برسد و به دولت ابلاغ شود.

بهروزی‌فر در پاسخ به سوال خبرنگار حیات در رابطه با دایره شمول و کیفیت ساماندهی کارکنان شامل این طرح افزود: این طرح شامل حال همه نیروهای شرکتی که به هر عنوانی در دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی مشغول به کار هستند می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این طرح به تایید برسد، پس از ابلاغ به ریاست محترم جمهور دولت موظف شده است تا ظرف حداکثر شش ماه آئین‌نامه اجرایی این قانون را تدوین کرده و پس از تصویب درهیأات دولت برای اجرا به ابلاغ برساند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: من فکر می‌کنم که این قانون تا پایان سال اجرایی بشود و تمام شرکت‌هایی واسطی که درحال حاضر در برخی از موارد موجب تضییع حقوق بخشی از کارکنان دولت می‌شوند از این فرآیند حذف خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha