کد خبر 252089
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

قاضی‌زاده‌ هاشمی در گفتگو با «حیات»:

رشد سرانه درمان جامعه ایثار و شهادت/ در پرداخت پاداش پایان خدمت بروز هستیم + فیلم

رشد سرانه درمان جامعه ایثار و شهادت/ در پرداخت پاداش پایان خدمت بروز هستیم + فیلم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سرانه درمان در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۱۷۰هزار تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۵۷۰ هزار تومان رسید و امسال به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت که امیدواریم این باعث بهبود عملکرد پرداخت بیمه درمان شود.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی حیات، در مورد جزئیات بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار کرد: جمع اعتبارات ما در سال گذشته بالغ بر حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بود که به بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و در دو الی سه مورد نیز رشد جدی داشتیم.

وی افزود: در پرداخت هزینه‌های معیشتی رشد داشتیم به خصوص در مورد جانبازان حالت اشتغال و والدین شهدا ، فوق‌العاده‌هایی که باقی مانده بود را اعمال کردیم. می‌توانیم بگوییم که امسال هیچ فوق‌العاده‌ای باقی نمانده است که پرداخت نکرده باشیم و آخرسال گذشته موفق شدیم تمامی بدهی سنواتی ایثارگران را پرداخت کنیم مثل ذخیره مرخصی‌ها و پاداش‌ها انجام شد و در پرداخت پاداش پایان خدمت بروز هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در بخش سرانه درمان رشد خوبی داشتیم این سرانه در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۱۷۰هزار تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۵۷۰ هزار تومان رسید و امسال به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت که امیدواریم این باعث بهبود عملکرد پرداخت بیمه درمان شود.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در بودجه فرهنگی نیز رشد داشتیم که امسال نسبت به مصوب ۵۰ درصد و نسبت به عملکرد سه برابر رشد پیدا کرده است.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین گفت: در حوزه ایثار و شهادت موردی نیست که دولت و مجلس بتواند کمکی انجام دهند و دریغ کنند که البته این کمک‌ها کافی نیست باتوجه به شرایط اقتصادی کشور، نیازهای متنوعی داریم اما رشد این بخش به طور متوسط بیشتر از تورم بوده و نشان دهنده عزم جدی دولت و مجلس در توجه به حوزه ایثار و شهادت و خانواده‌های آن‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha