کد خبر 252070
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲

معاون بهداشت وزیر بهداشت خبر داد؛

آغاز واکسیناسیون آزمایشی پنوموکوک و روتاویروس 

آغاز واکسیناسیون آزمایشی پنوموکوک و روتاویروس 

معاون بهداشت وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون آزمایشی پنوموکوک و روتاویروس خبر داد. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت با محوریت ۱- رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال و ۲- رونمایی از واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس، به‌صورت ویدیو کنفرانس با پایلوت استان بوشهر برگزار شد، گفت: اکنون میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در ۱۰۰ هزار به ۱۳ کاهش پیدا کرده است. شاخص مرگ نوزاد به ۵ در هزار تولد زنده کاهش داشته است. 

وی افزود: توسط نیروهای بسیج در یک روز بیش از ۹ میلیون کودک، واکسن فلج اطفال را دریافت کرده‌اند. در سال ۸۳ نیز ۳۰ میلیون نفر واکسن سرخک و سرخجه را دریافت کرده‌اند. 

معاونت بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در دوران کرونا ایران تنها در روز یک میلیون دز واکسن کرونا را با مشارکت مردم تزریق کرده است. 

وی با بیان اینکه ایران جز ۳  کشور پیشرو منطقه در دستیابی به هدف حذف سرخک و سرخجه بوده و در سالیان گذشته بیش از ۱۵۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند، ادامه داد: واکسیناسیون پنوموکوک از بستری سالیانه ۵۰ هزار نفر و مرگ ۱۲۰۰ نفر جلوگیری می‌کند. واکسن روتاویروس از بستری سالیانه هزاران کودک در بیمارستان جلوگیری می‌کند. 

فرشیدی همچنین گفت: واکسن پنوموکوک در هفت استان وروتاویروس را در دو استان هرمزگان و بوشهر به‌صورت پایلوت تزذیق و پیش‌بینی شده تا انتهای تابستان تمام استان‌های کشور تحت پوشش این دو واکسن قرار بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha