کد خبر 251471
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

آخرین جزئیات از معافیت‌های مالیاتی ایثارگران در بودجه ۱۴۰۳

آخرین جزئیات از معافیت‌های مالیاتی ایثارگران در بودجه ۱۴۰۳

عضو فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی گفت: ایثارگرانی که سقف حقوق شان کمتر از ۱۰ میلیون تومان است مشمول معافیت مالیاتی هستند ولی برای ایثارگران باید امتیازات ویژه‌ای در نظر بگیریم.

رجب رحمانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای  در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با معافیت‌های مالیاتی ایثارگران در بودجه ۱۴۰۳ گفت: جلسات متعددی همراه با رئیس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران، هم در کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در رابطه با امور مربوط به ایثارگران برگزار شد که یکی از این موارد مربوط به معافیت‌های مالیاتی این عزیزان بوده که نظرات مختلفی نیز در خصوص آن مطرح شد.

وی در ادامه تاکید کرد: هم نظر دولت و هم مجلس در این راستا بوده که نهایت همراهی و مساعدت با ایثارگران اتخاذ شود ولی بایستی راهکاری برای عملیاتی شدن این تصمیمات نیز گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تمامی ایثارگران عزیز هستند و باید مورد توجه قرار گیرند ولی به جانبازان بالای ۵۰ و ۷۰ درصد و خانواده‌های شهدا بایستی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، البته بعید به نظر می‌رسد که از پرداخت مالیات معاف شوند ولی نهایت تلاش بر این است که مشمول پرداخت حداقل مالیات شوند.

وی با بیان اینکه تا بدین لحظه به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم، یادآور شد: ایثارگرانی که سقف حقوق‌شان کمتر از ۱۰ میلیون تومان است، مشمول معافیت مالیاتی هستند ولی برای ایثارگران باید امتیازات دیگری نیز در نظر گرفته شود که نظر دولت، مجلس و بنیاد شهید در این راستا بوده که ایثارگران مشمول، نهایت معافیت مالیاتی شوند.

رحمانی با بیان اینکه آخرین جلسه‌ای که در این رابطه تشکیل شد هفته گذشته بود، گفت: قرار است هفته آینده جلسه‌ای همراه با رئیس کمیسیون تلفیق بودجه و رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شود که تصمیمات نهایی در این رابطه گرفته و اعلام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha