کد خبر 251374
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

عرضه کتاب «قهرمان غدیر» به ۳ زبان دنیا

عرضه  کتاب «قهرمان غدیر» به ۳ زبان دنیا

کتاب «قهرمان غدیر» با نگاهی به زندگی امیرالمؤمنین، امام علی(ع) و چرایی اهمیت روز غدیر، به سه زبان برای گروه سنی کودک در نمایشگاه عرضه می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ کتاب «قهرمان غدیر»، با نگاهی به واقعه غدیر خم به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی برای نخستین‌بار در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد. این اثر که به قلم علیرضا سبحانی‌نسب نوشته و از سوی نشر جمال منتشر شده است، تلاش دارد در قالب زبانی داستانی به اساسی‌ترین پرسش‌های کودکان و نوجوانان درباره واقعه غدیر خم و جانشینی پیامبر اکرم(ص) پاسخ دهد. 

چرا غدیر خم برای شیعیان روز مهمی است؟ چرا این روز را عید می‌دانند و جشن می‌گیرند؟ اهمیت روز غدیر در چه نکته‌ای نهفته است؟ ماجرای غدیر خم کی اتفاق افتاد؟ چرا علی ابن ابیطالب(ع) به عنوان امیر مومنان(ع) انتخاب شد و شایستگی‌های حضرت در این زمینه چه بوده است؟ و ... از جمله سؤالاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: محمد دست‌های کوچک علی را در دستان مهربانش گرفته بود و به خانه‌اش می‌بُرد. ناگهان محمد به یاد خردسالی خودش افتاد. هشت ساله بود که ابوطالب سرپرستی‌اش را برعهده گرفته بود. او در خانه ابوطالب با مهربانی‌های مادر علی بزرگ شده بود. محمد می‌خواست کمی از محبت‌های آنان را جبران کند.

هر چهار نفر، با لبانی خندان از خانه ابوطالب خارج شدند. علی پسر بچه‌ای شش ساله بود. او پسر عمویش محمد را خیلی دوست داشت. او از همه خوشحال‌تر بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha