کد خبر 251083
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰

مجتبی حسینی:

وسط زمین با بازیکنان مذاکره می‌کنند

وسط زمین با بازیکنان مذاکره می‌کنند

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: بچه‌های ما باید لیگ را به بهترین شکل ممکن تمام کنند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ سید مجتبی حسینی در نشست خبری قبل از بازی با پیکان در هفته بیست و ششم لیگ برتر، اظهار داشت: پس از بازی با فولاد سعی کردیم تیم را مثل همیشه برای یک بازی خیلی دشوار آماده کنیم. سعی کردیم بچه‌ها را توجیه کنیم تمام کردن یک کار خیلی مهم‌تر از شروع کردن آن است. تمام کردن لیگ برای ما خیلی اهمیت دارد و بچه‌ها باید به این باور رسیده باشند که باید لیگ را با بهترین نتیجه تمام کنند. وظیفه سنگینی برای ارائه بهترین عملکرد دارند و جدا از مسائل فنی و تاکتیکی، داشتن انگیزه، تمرکز کامل و صد درصد تلاش در این بازی و چهار دیدار دیگر برای ما مهم‌ترین اولویت است. به همین دلیل هر بازی برای ما حکم فینال را دارد.وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور آلومینیوم در جمع 8 تیم برتر جام حذفی آیا اکنون این تورنمنت اهمیت بیشتری برای این تیم دارد یا لیگ برتر، توضیح داد: گفتم می‌خواهیم در هر 2 جام با نهایت تمرکز و تلاش جلو برویم. باید دید درمورد نتیجه چه اتفاقی می‌افتد اما هر 2 برای ما مهم هستند و هیچ فرقی با هم ندارند. در فوتبال اگر یک بازی را از دست بدهید، کار تمام است. بچه‌ها توجیه شده و می‌دانند باید از بازی‌های پیش‌ رو نهایت استفاده را ببرند و توانمندی خودشان را نشان بدهند.سرمربی آلومینیوم درخصوص اینکه با توجه به بالارفتن انتظارات به خاطر 2 پیروزی اخیر این تیم مقابل پرسپولیس، کار در آینده تا چه اندازه سخت خواهد شد، توضیح داد: به هر شکل وظیفه‌مان این است کار خود را خوب انجام بدهیم. زمانی می‌توانیم کاری را رقم بزنیم که شاید خیلی‌ها تصورش را نمی‌کردند و زمانی هم نتیجه دلخواه اتفاق نمی‌افتد اما باید بیشترین بهره‌برداری را از پتانسیل بازیکنان خود داشته باشیم.

حسینی افزود: البته بالا بردن توقعات کار درستی نیست زیرا با برخی تیم‌ها رقابت می‌کنیم که از هر لحاظ، دستشان بازتر از آلومینیوم است. شرایط مالی و بازیکنانی که در اختیار دارند به شکلی است که رقابت را سخت می‌کند اما ما هم اهل رقابت هستیم زیرا بچه‌های توانمندی داریم. یک روز می‌شود و یک روز نمی‌شود.وی درمورد مطرح شدن بحث مذاکره برخی باشگاه‌ها با تعدای از بازیکنان آلومینیوم، گفت: این موضوع برای من چیز جدیدی نیست. هرجا بودم در پایان فصل زیاد سراغ بازیکنان‌مان می‌آیند. هیچ مشکلی هم نداریم و خیلی خوشحالم بازیکنانی که با آنها کار کردیم، پیشرفت می‌کنند. سرشت آدمیزاد هم پیشرفت کردن است و کسی دنبال پسرفت نیست. خیلی خوشحالم هر سال به این شکل به جان تیم ما می‌افتند. ان‌شاءالله بچه‌ها بتوانند بهترین پیشرفت را داشته باشند و به هر چه می‌توانند در زندگی خود برسند.سرمربی آلومینیوم در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه او جزء مربیانی است که در تیم‌سازی بهتر عمل می‌کنند و امسال هم آلومینیوم مطابق شرایط اقتصادی مدنظرش پیش رفت و آیا امکان دارد پتانسیلی که در 2 فصل اخیر از این تیم داده شده، مسئولان باشگاه را به این فکر وادارد با صرف هزینه بیشتر بازیکنان گران‌تری را به خدمت بگیرند تا حتی در مسیر قهرمانی حرکت کنند، گفت: در فوتبال ایران با 3-2 سال کار خوب، می‌توانید به سطح خیلی بالایی برسید. زمانی که با یحیی گل‌محمدی در ذوب آهن بودیم، این موضوع را ثابت کردیم. در تیمی که سال قبل از ما با تفاضل گل سقوط نکرده بود، ظرف 3-2 سال برایش چند جام آوردیم و بار دیگر این تیم را به لیگ قهرمانان بردیم. خودم هم یک سال سرمربی بودم و سهمیه آسیا گرفتیم.

حسینی تصریح کرد: در ایران با 3-2 سال کار خوب می‌توانید به جایگاه خیلی بالایی برسید اما سیاست‌گذاری باشگاه دست من نیست. ما کارمند باشگاه هستیم و مدیر بالادستی تصمیم می‌گیرد بودجه را افزایش بدهد یا خیر اما به عنوان کسی که سال‌ها کار می‌کنم، می‌گویم ظرف این مدت می‌توان به خیلی جاها رسید. وی درمورد اقتصادی کار کردن باشگاه آلومینیوم، توضیح داد: مدیران باشگاه باید جواب این سوال را بدهند اما آلومینیوم شرکتی خصوصی است و مانند برخی تیم‌های صنعتی نیست که دولت مشکلی برای هزینه کردن نداشته باشد. باید بدانیم خرج الکی هم شاید اثر معکوس داشته باشد. بحث این است ابتدا باید زیرساخت بهتر شود. باشگاه فقط با پول دادن به بازیکن خوب نمی‌شود. سپس باید با یک برنامه‌ریزی خوب و پروسه 3-2 ساله به اهداف‌مان برسیم. سرمربی آلومینیوم درمورد درخشش مهدی لیموچی، تصریح کرد: درمورد مهدی هم برنامه‌های تلویزیونی خیلی زیاد صحبت می‌کنند و هم رسانه‌های دیگر. اجازه بدهید کارش را انجام بدهد. خیلی به این بچه‌ فشار وارد می‌شود. پسر بسیار باشخصیت و خوبی است. جوهره‌اش را داشته که کار کرده و زحمت کشیده. پیشرفت کرده اما اینکه همه درموردش صحبت کنند، کار درستی نیست و تمرکزش را به هم می‌زند. گفتم خدا را شکر هرجا می‌رویم، در انتهای فصل برخی بازیکنان گل نقل و انتقالات شدند. حسینی اضافه کرد: خیلی خوشحالم بازیکنان من پیشرفت می‌کنند اما نباید دیگر تا این اندازه درموردشان صحبت کنیم زیرا فشار مضاعفی را متحمل می‌شوند.وی درمورد تمدید 3 ساله قراردادش با باشگاه، گفت: قرارداد خود را تمدید نکرده‌ام. قرارداد من از سال گذشته 2 ساله بود.

سرمربی آلومینیوم درپاسخ به این سوال که آیا تا اینجای فصل به اهداف مدنظرش رسیده است، عنوان کرد: از بعد نتیجه‌گیری خیر. برخی اتفاقات در این بحث مثل اشتباهات محرز داوری در این زمینه خیلی ما را اذیت کرد. نمی‌خواهم وارد این بحث شوم اما ریاست کمیته داوران اذعان کرد این اشتباهات رخ داده. شانس ما بود که قضاوت‌ها سهوی به ضرر آلومینیوم شد و ضربه بزرگی زد. نتیجه 6-5 بازی عوض شد. از طرفی هم مصدومیت بد بچه‌ها بود. در نیم فصل هم به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات، بازیکنی جذب نکردیم.حسینی اضافه کرد: با این مسائل بچه‌ها سعی کردند بهترین عملکرد را داشته باشند. این قضیه ما را خوشحال می‌کند که مقابل تیمی مثل پرسپولیس 53 درصد مالکیت توپ داشتیم. همیشه می‌گفتم باید مقابل چنین تیم‌هایی دفاع و ضدحمله بزنید اما مالکیت توپ بیشتر در این بازی آدم را خوشحال می‌کند. امیدوارم با یک کار خوب و بی‌حاشیه باعث پیشرفت تیم از لحاظ فنی شویم. وی ادامه داد: البته نباید با پیشرفت بازیکن به او فشار وارد کنند. مثلا به حدی به لیموچی فشار آورده‌اند که بازی با فولاد، ضعیف‌ترین بازیکن زمین بود. برخی اتفاقات سبب افت بازیکن می‌شود. البته در مجموع سال خوبی داشته‌ایم.سرمربی آلومینیوم درمورد رضایت مردم اراک از این تیم و اتفاقی که پس از بازی با استقلال توسط یک بانوی هوادار رخ داد، تاکید کرد: تیم اراک واقعا بزرگ‌ترین دلخوشی مردم شهر است است. در این شهر زندگی می‌کنم و می‌بینم مردم با بردن تیم حالشان خوب می‌شود و با نتایج بدش، خیلی افسرده می‌شوند. بارها به من این موضوع را گفته‌اند که با نتایج آلومینیوم و آمدنش به سطح اول فوتبال پس از سال‌ها، خیلی خوشحال هستیم. نزدیکی این عزیزان به تیم حال هم را خوشحال می‌کند.

حسینی تصریح کرد: پس از دیدار با استقلال هم اتفاق کوچکی افتاد که باید به آن با تساحل و تسامح نگاه کرد. بانوان دوست دارند به ورزشگاه بیاند و بازی را از نزدیک ببینند. با این اتفاق حالشان و روحیه‌شان بهتر می‌شود. اگر با دید تسامح نگاه می‌کردیم، به هیچکس برنمی‌خورد.وی درپاسخ به این سوال که آیا در چندین سال حضورش در لیگ برتر آیا به موردی برخورده که تیمی بخواهد شل بازی کند یا پیشنهادی در این مورد به خودش شده است، گفت: حرفه‌ای نیست درمورد تیم‌های دیگر اظهارنظر کنم. البته درمورد خودمان اینگونه نیست. سعی داریم با مدیریت خوب، جا به جایی و رفتاری که با بازیکنان داریم، بدانند هر بازی حکم یک فینال را دارد. یکی از برنامه‌های تلویزیونی قبل از بازی با فولاد درمورد لیموچی صحبت می‌کرد. به عوامل این برنامه پیامک داده و گفتم فردا با تیمی بازی داریم که نتیجه‌اش برای تیم‌های دیگر هم اثر می‌گذارد. شاید صحبت کردن درمورد لیموچی به ضرر رقبای فولاد تمام شود.سرمربی آلومینیوم ادامه داد: بچه‌های ما در تمام بازی‌ها با نهایت تلاش و تمرکز صد در صد فوتبال خود را بازی می‌کنند.

سرمربی‌ای که وسط زمین با بازیکن من مذاکره کرد امسال هم کارش را تکرار می‌کند

حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درمورد اینکه در فوتبال ایران هوایی کردن بازیکنان نزدیک نقل و انتقالات یک سنت شده و دیده‌ایم یک بازیکن پس از درخشش در تیمی شهرستانی پس از انتقال به یک تیم پایتخت‌نشین از فوتبال محو می‌شود که این اتفاق ممکن است برای لیموچی یا مهدی لطفی هم رخ بدهد، توضیح داد: از مدیر برنامه‌های این بازیکنان می‌خواهم فقط مسائل مالی را مدنظر قرار ندهند. یک بازیکن در ابتدا باید یک جا ثابت شود. نمی‌شود با یک فصل فوتبال بازی کردن، بازیکن را از حریم امن به جایی آورد که مشخص نیست آینده‌ای داشته باشد. این ریسک خیلی زیادی است.وی افزود: باید دید جا به جایی بازیکن فقط به صرف مسائل مالی آیا به سود او است؟ به عنوان یک فوتبالیست اگر بهترین قرارداد مالی را هم ببندید اما به تیمی بروید که کمتر بازی کنید یا عملکرد فنی دلخواه نداشته باشید، از فوتبال لذت نخواهید برد و موارد مالی‌‎اش هم لطفی ندارد. باید این موارد را در نظر بگیریم. متاسفانه این اتفاقات غیرحرفه‌ای در فوتبال ما می‌افتد. سال گذشته پس از یک بازی تیم ما، سرمربی حریف به زمین رفت و با بازیکن من صحبت کرد! امسال هم آن سرمربی با یکی دیگر از بازیکنان ما ارتباط گرفته در حالی که این بازیکن قرارداد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha