کد خبر 251041
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

پیکر سردار «ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس در مشهد تشییع شد

پیکر سردار «ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس در مشهد تشییع شد

 پیکر سردار سرتیپ دوم پاسدار، جانباز سرافراز "سید مجید ایافت" از یادگاران دوران دفاع مقدس روز یکشنبه از محل مهدیه مشهد تا حرم مطهر رضوی با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و در جوار همرزمان شهیدش در بهشت رضا(ع) به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از همرزمان سردار سرلشکر شهید "محمود کاوه" بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسوولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسوولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و ۲۳ هزار شهید خراسان اشاره کرد.

سردار ایافت ۱۴ اردیبهشت دارفانی را وداع کرد.

حجت الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده سابق ولی فقیه در سوریه بر پیکر مرحوم ایافت نماز اقامه کرد.

پیکر سردار "ایافت" از یادگاران دوران دفاع مقدس در مشهد تشییع شد

در پی درگذشت سردار ایافت، رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیام تسلیت اظهار کرد: عروج شهادت‌گونۀ سردار رشید اسلام و جانباز سرافراز، سرتیپ‌ پاسدار سیدمجید ایافت موجب تأسف و تأثر گردید.

محمدباقر قالیباف افزود: سردار ایافت رزمنده‌ای مجاهد، فرماندهی با اخلاص، از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و همرزم وفادار سردار شهید محمود کاوه بودند که پس از دوران دفاع‌مقدس نیز با مجاهدت و تعهد، مسوولیت‌های متعددی را در عرصه‌های مختلف سپاه از جمله جانشینی فرماندهی لشکر ویژۀ شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمة (ع) نیروی زمینی سپاه و مسوولیت دبیرخانۀ کنگرۀ بزرگداشت سرداران شهید و ۲۳ هزار شهید خراسان را بر عهده داشت که به‌طور یقین خدماتش در گنجینۀ افتخارات این کشور به یادگار باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: ضمن تجلیل از رشادت‌های سردار مخلص و باصفا سید مجید ایافت و عرض تسلیت به مردم ولایتمدار خراسان و شهر مقدس مشهد، همرزمان، دوستان و خانوادۀ صبور و گرانقدر، برای آن مجاهد فقید، علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نمایم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز با صدور پیام تسلیت خود گفت: رزمندگان دلاور لشکر ویژه شهدا در طول صحنه‌های دفاع از این مرز و بوم به ویژه در هشت سال دفاع مقدس جان فشانی‌ها و دلاورمردیهای سید مجید ایافت را به یاد دارند او که در عملیات مرصاد به اتفاق همرزمانش، داغ پیشروی منافقین را از تنگه "چهارزبر" در کرمانشاه بر دل دشمنان این انقلاب گذاشت.

سردار سیدهاشم غیاثی افزود: رضوان پروردگار بر این سردار پر افتخار و مجاهد فی سبیل الله که بعد از دفاع مقدس برای ترویج پیام انقلاب اسلامی و رفیقان شهیدش لحظه ای از پای ننشست و با حضور در میدانهای فرهنگی همیشه به دنبال زنده کردن راه شهیدان بود که این تلاشها در یاد و خاطره اهل فرهنگ و هنر انقلاب خواهد ماند.

وی اظهار کرد: از درگاه خداوند رحمان برای همه بازماندگان صبر و شکیبایی و علو درجات و همنشینی با رفقای شهیدمان را برای این مجاهد نستوه مسالت می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha