کد خبر 250904
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴

اجرای طرح‌های آبخیزداری برنامه اولویت دار دولت سیزدهم است

اجرای طرح‌های آبخیزداری برنامه اولویت دار دولت سیزدهم است

استاندار مرکزی گفت: برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های آبخیزداری برنامه اولویت‌دار دولت سیزدهم است و در ۲ سال گذشته اعتبارات چشم‌گیری برای توسعه این مهم در استان تخصیص داده شده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی عصر جمعه، در سفر به شهرستان تفرش در جریان بازدید میدانی از طرح آبخیزداری حوزه آبخیز آب‌کمر، روند اجرای این طرح و مسائل فنی مربوطه را مورد بررسی قرار دارد.

وی در جریان این بازدید با تأکید بر اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم است، اظهار کرد: در سفر هیات دولت به استان اعتباراتی به این بخش اختصاص داده و طرح‌های مهمی در حال اجرا است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: طرح آبخیزداری کهک و آب‌کمر شهرستان تفرش به مساحت هفت هزار و ۷۵۰ هکتار و طول آبراهه اصلی ۱۱ و نیم کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری است که عملیات اجرایی آن به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح آبخیزداری استان، از آبان ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است.

وی ادامه داد: کنترل فرسایش خاک، ذخیره‌سازی روان‌آب‌های سطحی و سیلاب، تغذیه قنوات، چشمه‌ها و چاه‌ها و جلوگیری از خسارات سیل به اراضی کشاورزی و تجهیزات زیربنایی منطقه از جمله اهداف اجرای طرح آبخیز آب‌کمر شهرستان تفرش به شمار می‌رود.

مخلص الائمه گفت: با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های حوزه آبخیز کهک و آبکمر شهرستان تفرش، ایجاد سومین پارک آبخیز استان مرکزی پس از اتمام طرح‌های آبخیزداری و بیولوژیکی در این منطقه، در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha