کد خبر 250823
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸

«حیات» گزارش می‌دهد:

مهلت استفاده از کالابرگ فجرانه

مهلت استفاده از کالابرگ فجرانه

کالابرگ فجرانه در حالی مرحله سوم خود را پشت سر گذاشته که تنها یک هفته تا پایان این مهلت باقی است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ کالابرگ فجرانه تنها یک هفته تا پایان فرصت دارد و این در حالی است که ادامه این طرح در ابهام است. 

کالابرگ فجرانه اردیبهشت در پایان راه

براساس اعلام وزارت رفاه مرحله سوم طرح کالابرگ از ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ شروع شده و تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد اما ادامه این طرح در ابهام است زیرا هنوز منابع اعتباری آن اعلام نشده است.

بنابراین تنها هفت روز تا پایان طرح سه ماهه فجرانه الکترونیک باقی مانده و هنوز دولت برنامه جدید خود را برای ادامه طرح کالابرگ اعلام نکرده است.

سیدرضا یحیوی، مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تداوم اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک در سال جاری گفته: در حال حاضر طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک در حال اجراست و منابع آن برای مدت سه ماه در نظر گرفته شده بود که در صورت تامین منابع، همین مدل ادامه پیدا خواهد کرد، اما اگر منابع تامین نشود چند مدل طراحی و به دولت ارائه خواهد شد و در صورت موافقت با یکی از مدل‌های ارائه شده، اجرا خواهد شد.

طرح های جدید جایگزین کالابرگ فجرانه می شود؟

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی خبر از حمایت از معیشت مردم داده که این مورد بستگی به این دارد که در چه قالب و طرحی ادامه یابد.

اکنون باید منتظر اعلام دولت ماند تا مشخص شود که قرار است پس از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته چه مدلی برای مرحله جدید کالابرگ الکترونیک اجرایی شود.

سبد کالابرگ فجرانه

کالابرگ فجرانه شامل یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود، به این صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha