کد خبر 250614
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳

تشریح آخرین وضعیت رشد تعرفه‌های پزشکی توسط رئیس کل سازمان نظام پزشکی

تشریح آخرین وضعیت رشد تعرفه‌های پزشکی توسط رئیس کل سازمان نظام پزشکی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به رشد ۳۵ درصدی تعرفه‌های ۱۴۰۳، گفت: رشد تعرفه‌های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، محمد رئیس‌زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان اینکه رشد جزء حرفه‌ای تعرفه‌های پزشکی در مقایسه با سایر اجزاء تعرفه همیشه مورد غفلت واقع شده بود، گفت: امسال شاهد افزایش ۴۵ درصدی جزء حرفه‌ای بودیم که میزان افزایش این جز کم سابقه است یعنی جزء حرفه‌ای که میانگین رشد آن در ۱۴ سال اخیر ۹ و ۶ دهم درصد بود، تقریباً ۵ برابر میانگین رشد سال‌های اخیر، یعنی ۴۵ درصد رشد کرده است.

وی افزود: با این حال رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است و جداول موجود نشان می‌دهد دستاوردها و رایزنی‌های انجام شده در شورای عالی بیمه نسبت به دوره‌های قبل قابل قبول تر بوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به فعالیت کارگروه اقتصاد سلامت با اولویت مالیات، عوارض و تعرفه‌ها عنوان کرد: این کارگروه بلافاصله پس از اعلام تعرفه های پزشکی در ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ تشکیل جلسه داد که پیگیری‌های این کارگروه در اعلام زمان تعرفه‌های پزشکی نیز قابل توجه است.

وی با اشاره به بازه زمانی ابلاغ تعرفه‌های پزشکی در سه سال اخیر نیز اظهار کرد: تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۱ در ۱۲ اردیبهشت‌ماه، سال ۱۴۰۲ در ۲۹ فروردین‌ماه و سال جاری ۲۶ فروردین‌ماه ابلاغ شد که نشان می‌دهد تعرفه‌های پزشکی با حداقل تاخیر زمانی از آغاز سال ابلاغ شد.

رئیس‌زاده در ادامه به پیگیری مباحث قضایی اعضای سازمان نظام پزشکی و تلاش‌های سازمان در حبس زدایی برای جامعه پزشکان اشاره کرد و گفت: برخی مباحث تعزیرات و بازرسی در جلسه‌ای با رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطرح شد و پس از بیان مسائل مربوط به مشکلات تعرفه ای، مقرر شد جلسه‌ای پیرامون حل مشکلات و بیان نقطه نظرها تشکیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha