کد خبر 250521
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۲

گزارش «حیات» از برخورد پلیس با سودجویان؛

از دستگیری زورگیران در حین سرقت تا غافگیری مردی که با نام خواننده مشهور کلاهبرداری می‌کرد!

از دستگیری زورگیران در حین سرقت تا غافگیری مردی که با نام خواننده مشهور کلاهبرداری می‌کرد!

فردی که با جعل هویت یک خواننده محبوب اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود و با سوء استفاده از اعتماد مردم، از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، پلیس به تازگی  شروری که به مرکز تجاری تیراندازی کرده بود، را بازداشت کرد. پلیس او را از مخفیگاهش در محدوده محله بی‌سیم بیرون کشاندند و به دام انداختند.

سرهنگ سعید راستی، معاون مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت: چند روز گذشته ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران خبری را در خصوص تیراندازی راکب موتورسیکلتی که به دیوار یک مرکز تجاری تیراندازی کرده بود، دریافت کردند و شناسایی هویت متهم و دستگیری آن را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات میدانی چهره متهم شناسایی شد، ادامه داد: با تطبیق چهره متهم با متهمان سابقه‌دار، هویت متهم که یکی از افراد اراذل و اوباش سابقه‌دار بود، شناسایی شد.

این مقام انتظامی افزود: طی اقدامات انجام شده مخفیگاه متهم در محدوده محله بی‌سیم شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش در یک عملیات پلیسی مشترک با همکاری نیروی یگان ویژه نوپو دستگیر شد و متهم به مقر پلیس انتقال یافت.

سرهنگ راستی همچنین گفت: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

دستگیری سارقان زورگیر شمیرانات در حین سرقت

در خبری دیگر، سارقان زورگیر شمیرانات در حین سرقت و در جریان یک تعقیب و گریز پلیس، به دام مامورین قانون افتادند. پلیس به سختی در حال مبارزه با سارقین و شروران مختلف در سرارسر کشور است و این سودجویان نباید فراموش کنند که مامورین قانون هر لحظه در کمین آن‌ها هستند.

سرهنگ صادق ضرونی، سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت گفـت: به‌دنبال افزایش سرقت به صورت زورگیری و موبایل قاپی در محدوده، خیابان فرشته و محله الهیه، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در همین راستا نیز گشت‌های هدفمند پلیس آغاز شد و مدتی بعد تیم گشتی، سارقان موتورسیکلت سوار را در حین سرقت مشاهده کرده و برای دستگیری آنان وارد عمل شدند. در ادامه دو سارق نیز به محض مشاهده پلیس پا به فرار گذاشته و عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و ماموران آغاز شد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه سارقان بدون توجه به فرمان ایست پلیس همچنان به فرار خود ادامه دادند، تاکید کرد: در ادامه ماموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به شلیک چند تیرهوایی کردند اما سارقان همچنان بدون توجه به پلیس به فرار خود ادامه دادند، تا اینکه ماموران اقدام به شلیک به لاستیک موتورسیکلت کرده و در نهایت هر دو سارق را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. 

وی با اشاره به انجام بازرسی از دو سارق دستگیر شده، تصریح کرد: ماموران در بررسی اولیه از متهمان سه دستگاه گوشی آیفون سرقتی ویک قبضه قمه را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ صادق ضرونی همچنین خاطرنشان کرد: متهمان نیز تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود مبنی بر سرقت اشیاء قیمتی خصوصا تلفن همراه در محدوده فرشته و الهیه اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون دو متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند، افزود: تحقیقات در این خصوص برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد. تاکنون چهار شاکی به مقر انتظامی مراجعه و دو سارق را شناسایی کرده‌اند.

به گفته سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ دو متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده و با دستور مقام قضایی برای ادامه روند تحقیقات و رسیدگی به جرم به پایگاه یکم آگاهی تهران بزرگ تحویل داده شدند. 

کلاهبرداری با سوء استفاده از نام و شهرت یک خواننده مشهور

از سوی دیگر، در خبرها آمده بود به تازگی یک فرد که با بهره‌گیری از نام افراد مشهور و سوء استفاده از اعتماد مردم، دست به کلاهبرداری زده است، دستگیر شد. این فرد که با جعل هویت یک خواننده محبوب اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی در تشریح این خبر گفت: یکی از خواننده‌های مطرح کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوء استفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی و با جعل هویت وی، با بهره‌گیری از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی‌بضاعت، از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتای پایتخت با بهره‌گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی همچنین گفت: مجرم در تحقیقات به‌عمل آمده، به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد. وی انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به‌طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغوا کننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند. لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha