کد خبر 250323
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) خبرداد؛

فیلم سینمایی «عشق آباد» در خصوص امام رضا (ع) تولید می‌شود

فیلم سینمایی «عشق آباد» در خصوص امام رضا (ع) تولید می‌شود

قائمیان با بیان اینکه امسال در جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) موضوع تولید فیلم را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم، گفت: فیلم «عشق آباد» اولین تولید سینمایی با موضوع امام رضا (ع) در جشنواره است که امسال تولید می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ نشست خبری اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان با حضور «محمدحسین لطیفیان» دبیر اولین جشنواره فیلم دینی رضوان و «فرهاد قائمیان» دبیرکل جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد. 

در ابتدا، قائمیان با بیان اینکه فعالیت‌های سینمایی با پشتوانه و حمایت رسانه موفق خواهد بود، اظهار داشت: جشنواره رضوی که یکی از جشنواره‌های معتبر ایران است، با حمایت و نگاه رسانه‌ها پیش خواهد رفت. 

وی همکاری با محمدحسین لطیفیان به عنوان دبیر جشنواره فیلم دینی رضوان را یک اتفاق مهم دانست و گفت: جشنواره فیلم رضوان از امروز با انتشار فراخوان کارش را به صورت جدی آغاز خواهد کرد و با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش‌های مهمی برای آن پیش‌بینی شده است. 

دبیر جشنواره امام رضا (ع) ویژگی این دوره جشنواره را رویکردهای جدی آن در شناسایی استعدادهای فیلمسازی دانست و خاطرنشان کرد:  امسال سعی می‌شود با رویکرد جدید و شناسایی و فعال‌سازی ظرفیت‌های فیلمسازی در استان‌های مختلف و با پیگیری و حمایت بنیاد امام رضا(ع) بتوانیم کارگاه‌هایی را طی چندماه که اولین فیلم دینی رضوان تا شهریورماه است، ایجاد کنیم. تولید فیلم به شیوه‌های نویی در جشنواره فعال‌ می‌شود و فیلمسازی و تولید فیلم در استان‌های مختلف با حمایت از جوانان دنبال می‌شود. 

قائمیان اهتمام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره رضوان و حمایت از فیلم‌ها را ویژه دانست و تاکید کرد: ما برای شروع دوره اول جشنواره تولید یک فیلم سینمایی را در دستور کار داریم و قرار است «عشق آباد» به تولید برسد و در مرحله تولید است. 

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره رضوان آبان‌ماه برگزار خواهد شد، گفت: بخش بین‌الملل جشنواره اردیبهشت سال بعد با مرحله جدید آغاز خواهیم کرد و کشورهایی که به موضوع دین می‌پردازند دعوت خواهند شد تا آثار جشنواره را به تماشای انسان‌هایی که به دین نگاه مثبت دارند، برسانیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha