کد خبر 250263
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵

درگیری دانشجویان حامی فلسطین با حامیان رژیم صهیونیستی در دانشگاه کالیفرنیا

درگیری دانشجویان حامی فلسطین با حامیان رژیم صهیونیستی در دانشگاه کالیفرنیا

 اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین رویداد، دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه کالیفرنیای لس‌آنجلس (UCLA) با حامیان رژیم اسرائیل درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، خبرگزاری رویترز نوشت: درگیری ها در دانشگاه های آمریکا در روزهای پایان هفته در این کشور نشانه ای از فروکش کردن نداشته است و بر تعداد بازداشت شدگان در دانشگاه های سراسر آمریکا افزوده شده است.

به نوشته این خبرگزاری، در دانشگاه کالیفرنیا که چادرهای اعتراضی دانشجویان برپا شده است، دانشجویان حامی فلسطین و (رژیم) اسرائیل با هم درگیر شدند.

این گزارش افزود: با گسترش اعتراضات و برپایی چادرها از سوی دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس در روزهای اخیر، بر تعداد مخالفان آنها نیز افزوده شده است اما تا روز یکشنبه این رویارویی بین دانشجویان حامی فلسطین و (رژیم) اسرائیل آرام بود.

با این حال به گفته معاون ارتباطات راهبردی دانشگاه کالیفرنیا، این روند تغییر کره و برخی از معترضان موانعی را که این دانشگاه برای جدا کردن دو طیف مختلف دانشجویان ایجاد کرده بودند، شکستند.

رویترز در گزارش خود از ضد و خورد دانشجویان در این دانشگاه، نوشت که اعضایی از دو طیف حامی فلسطین و رژیم اسرائیل همدیگر را هل می دادند، علیه یکدیگر شعار می دادند و به یکدیگر توهین می کردند و در مواردی به یکدیگر مشت می زدند. درگیری بین دانشجویان مدتی ادامه داشت و پلیس در نهایت با استفاده از باتون دو گروه را از یکدیگر جدا کرد.

به نوشته رویترز، نماینده پلیس دانشگاه مدعی شد پلیس لس آنجلس در آرام کردن این خشونت مداخله نداشته و کسی بازداشت نشده است.

در دو هفته گذشته اعتراضات در حمایت از فلسطین در دانشگاه های سراسر آمریکا گسترش یافته و به بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا منجر شد.

بعد از بازداشت دانشجویان در دانشگاه کلمبیا، صدها معترض به جنگ غزه و حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل از دانشگاه های کالیفرنیا، تگزاس، آتلانتا، بوستون که با الگو گرفتن از دانشجویان دانشگاه کلمبیا چادر زدند تا توجهات را به بحران انسانی در غزه جلب کنند، بازداشت شده اند.

مقامات دانشگاه از جمله در کلمبیا مدعی اند این تظاهرات ها بدون مجوز هستند و قوانین دانشگاه را زیر پا گذاشته اند و باعث وقفه در آموزش و یهودستیزی شده اند.

اما دانشجویان خواستار آتش بس در غزه و خودداری دانشگاه ها از همکاری با شرکت هایی هستند که با رژیم صهیونیستی در ارتباط هستند. آنها همچنین توقف کمک نظامی واشنگتن به رژیم اسرائیل را خواستارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha