کد خبر 250247
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

محمود خوراکچی در گفتگو با «حیات»:

تیم ملی فوتسال در جام جهانی موفق می‌شود اگر...

تیم ملی فوتسال در جام جهانی موفق می‌شود اگر...

کارشناس فوتسال عقیده دارد در صورت رقم خوردن برخی شرایط می‌توانیم موفقیت در مسابقات جام جهانی را هم به دنبال موفقیت در بازی‌های آسیایی کسب کنیم.

محمود خوراکچی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: این پیروزی را به مردم ایران و جامعه فوتسال تبریک و به بازیکنان و کادرفنی خسته نباشید می‌گویم. مسابقات این دوره شرایط خاصی داشت و تاثیرگرفته از پیشرفتی بود که در فوتسال آسیا در بخش آسیای مرکزی و کشورهای عربی رقم خورده بود و شما دیدید دو کشور فارسی زبان توانستند به مراحل بالا آمده و جواز حضور در جام جهانی را بگیرند و از آن طرف تیم‌هایی مثل عراق و ژاپن نتیجه نگرفتند. در این شرایط قهرمانی تیم فوتسال ما کار ارزشمندی بود و نشان از توانایی و پتانسیل بالای فوتسال ما داشت.

وی افزود: فاکتور مهم تیم ما در این مسابقات که منجر به موفقیت شد همدلی در بین بازیکنان تیم بود و این هنر وحید شمسایی بود که توانست در تیم ایجاد کند. در این تیم بازیکنان به دنبال عناوین فردی نبودند و برای تیم بازی می‌کردند و در نتیجه‌ آن هم آقای گل و بهترین بازیکن و بهترین گلر مسابقات به ایران رسید. وقتی این همدلی در تیم ایجاد شود به دنبال آن موفقیت هم حاصل خواهد شد.

ما در نیمه نهایی و فینال کار سختی داشتیم. در نیمه نهایی ازبکستانی که پشتوانه‌اش میزبانی جام جهانی بود و یکی از برترین‌ مربیان جهان را روی نیمکتش نشانده بود و دیدید که چقدر تیم ما را اذیت کرد و در فینال هم تایلند که فوتسالش پیشرفت کرده و میزبان مسابقات هم بود مقابل ما قرار گرفت ولی اجازه نفس کشیدن به آنها ندادیم. این کیفیت بالای تیم ما را نشان می‌دهد که عملکرد خیلی خوبی از خودشان به نمایش گذاشتند.

کارشناس فوتسال در مورد وضعیت تیم ملی در جام جهانی هم عنوان کرد: تیم ما الان قهرمان آسیاست ولی برای جام جهانی نیاز به پشتوانه قوی‌تری داریم. فدراسیون باید حمایت بیشتری از تیم ملی صورت دهد و امکانات بیشتری در اختیارشان قرار دهد. باید دیدارهای تدارکاتی و اردوهای خوبی داشته باشیم. همه تیم‌های دنیا از خدایشان است با ما بازی کنند. باید تورنمنت‌های شش و هشت جانبه برگزار کنیم و از کشورهای قاره‌های مختلف تیم به ایران دعوت کنیم و مشابه آن کاری که ویتنام قبل از مسابقات آسیایی انجام داد می‌تواند برای ما خوب باشد. اگر چنین شرایطی ایجاد کنیم می‌توانیم به موفقیت در جام جهانی هم امیدوار باشیم. این تیم نیاز به حمایت دارد.

خوراکچی در ادامه خاطرنشان کرد: یک خواهشی هم از مربیان و تیم‌های لیگ برتری دارم و آن هم همکاری با تیم ملی در 4-5 ماه باقی مانده تا جام جهانی است و اگر کادرفنی نیاز داشتند بازیکنانشان را در اختیار قرار دهند و علیه تیم ملی و کادرفنی مصاحبه نکنند. اگر این همدلی میان مربیان ما و تیم ملی وجود داشته باشد موفقیت در جام جهانی هم دور از دسترس نیست.

وی در مورد روند جوانگرایی و تغییر نسل در تیم ملی هم گفت: جوانگرایی در تیم ملی در ابتدای حضور شمسایی در کادرفنی شیب تندی داشت ولی بعد از آن با بازگشت چند بازیکن با کیفیت ما این شیب ملایم‌تر شد. ما در این مسابقات از سه دهه بازیکن داشتیم. هم دهه شصت، هم دهه هفتاد و هم دهه هشتاد. این نیازی بود که در تیم ملی حس می‌شد، هرچند برخی با کم لطفی و بی‌معرفتی علیه تیم ملی موضع گرفتند و جوانگرایی در تیم ملی را مسخره کردند که کار درستی نبود. بازیکنان فوتسال با دیدن این واکنش‌ها روحیه‌شان تضعیف می‌شود. به نظرم شیب ملایم جوانگرایی در تیم ملی در حال حاضر مناسب است. ما میانگین تیم ملی را از 32 به 29 سال کاهش دادیم و 3 سال کاهش میانگین سنی کار مهمی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: می‌خواهم از مجید مرتضایی هم تقدیر کنم که توانست تیم بی‌ادعای افغانستان را راهی جام جهانی کند و عملکرد او هم شایسته تجلیل دارد. در شرایطی که خیلی از تیم‌های پر ادعا مثل عراق نتوانستند نتیجه بگیرند، مرتضایی بهترین عملکرد ممکن را در تیم ملی افغانستان داشت و توانستند راهی جام جهانی شوند. عملکرد تیم داوری ما هم در این مسابقات عالی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha