کد خبر 250188
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

پرداخت وام خرید مسکن ایثارگران در سال جاری ادامه دارد

پرداخت وام خرید مسکن ایثارگران در سال جاری ادامه دارد

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر از پرداخت وام خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال جاری تا پایان سال داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ میثم اروز، مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال جاری گفت: با عنایت به ارائه تضمین نامه پرداخت مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به بانک‌های عامل، پرداخت تسهیلات به ایثارگران در بیست و یکم بهمن ماه سال گذشته میسر و در همین راستا نیز فرایند اعطای تسهیلات مذکور در انتهای سال گذشته آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات تا پایان خرداد ماه سال جاری قابل بهره‌برداری توسط متقاضیان است، ادامه داد: مشمولین ماده ۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اعم از جانبازان با هر درصد جانبازی، فرزندان و همسران شهدا، والدین شهدا و آزادگانی که تاکنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده اند، می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه، ثبت‌نام و طی فرآیند لازم از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران بهره‌مند شوند.

وی در مورد جزئیات این وام گفت: تسهیلات  مزبور ۲۰ ساله و با نرخ ۴ درصد و پرداخت مابه التفاوت سود آن بر عهده دولت است.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ متاسفانه تسهیلات مسکن پیش‌بینی نشده بود، گفت: این تسهیلات با پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و مساعدت و همراهی دولت در سال گذشته، عملیاتی و اجرایی شد. براساس تصویب نامه هیات محترم وزیران نرخ تسهیلات مسکن برای شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر ۶۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۵۰۰ میلیون، شهرستان‌ها ۴۰۰ میلیون و روستاها ۳۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha