کد خبر 250131
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸

عضو شورای شهر تاکید کرد:

وظیفه شورای شهر صیانت از حقوق مردم است

وظیفه شورای شهر صیانت از حقوق مردم است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، گرامیداشت روز شورا را ارج نهادن به اصول مهم قانون اساسی در خصوص شوراها نامید و بر ارجحیت منافع عمومی بر منافع خصوصی از سوی اعضای شورا تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری با اشاره به روز ملی شورا و تبریک این مناسبت، اظهار داشت: گرامیداشت روز ملی شوراها نه برای اعضا بلکه برای گرامیداشت یکی از اصول بسیار مهم از قانون اساسی و همچنین گرامیداشت مردمی است که با انتخاب نمایندگانشان مصمم بودند با اراده خود نحوه قانون، سیاست گذاری و نظارت بر روند کارهای شهر را دنبال کنند.

وی افزود: در حقیقت این گرامیداشت و توجه، توجه به قانون مترقی و اساسی ماست، توجه به مردم است. اعضای شورای اسلامی، مهمانان موقت این فرصت عالی مردمی هستند. همانطور که با نگاه به ادوار گذشته مشاهده می‌شود؛ در اکثر قریب به اتفاق، تکرار اعضا در حداقل صورت می‌پذیرد. اما آنچه می‌ماند این ساختار و رکن اصلی و مهم است. در نتیجه آنچه به عنوان یک وظیفه شرعی، قانونی و انقلابی بر عهده همه ماست؛ انجام وظایف صحیح، نگاه به منافع عمومی به جای نگاه به منافع خصوصی یا قشر خاص، تلاش شبانه روزی در راستای اهداف عالی انقلاب، صیانت از حقوق مردم و از همه مهمتر، صیانت از شأن و جایگاه شوراست.  

عباسی تأکید کرد: تعداد قابل توجه ۱۲۰ هزار عضو شورای شهر و روستا که با احتساب علی البدل‌ها نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر می شوند؛ نسبت به جمعیت کشور، حاکی از آن است که حاکمیت در کشور به گونه‌ای است که درصد قابل توجهی از افراد برای رسیدگی به امورات مردم با انتخاب خود مردم تصمیم می‌گیرند. 

در ادامه، مهدی چمران، رئیس شورا نیز در توضیحاتی تکمیلی بیان کرد: در ارتباط با شوراها برخلاف بقیه نهادها که تنها یک اصل دارند، شوراها دارای هفت اصل در قانون اساسی هستند که متاسفانه به خوبی اجرا نمی‌شود. ما باقی قانون اساسی در ارتباط با شوراها را طلبکاریم. ان شاء الله در مجلس جدید، موضوع مدیریت هماهنگ یا مدیریت شهری مطرح شود که یکی از مطالبات شوراها و شهرداری ها در سراسر کشور بوده و امیدواریم عملی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha