کد خبر 250122
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶

زاکانی خبر داد؛

تشکیل ۱۱ خانه جهادی در محلات تهران

تشکیل ۱۱ خانه جهادی در محلات تهران

شهردار تهران از تسکیل ۱۱ خانه جهادی در محلات خبر داد و گفت: کانون‌های جهادی سلامت و تندرستی تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، علیرضا زاکانی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر به مناسبت آغاز به کار هیات امنای محلات تهران اظهار کرد: یکی از مطالبات اصلی در قانون اساسی مردم سالاری دینی و سپردن کارها به مردم است.

وی ضمن محکوم کردن اقدامات اسرائیل تصریح کرد: اقداماتی که امروز در دانشگاه‌های کشورهای غربی رخ می‌دهد، منشاء اساسی‌اش انقلاب اسلامی و نشان دهنده بیداری ملت است و امیدواریم طی عملیات «وعده صادق‌» در کنار مقاومت مردم فلسطین و منطقه فصل جدیدی برای جامعه جهانی برای رسیدن به عدالت فراهم شود و امید است این توفیقات با رهایی فلسطین و آزادی و استقلال ملت‌ها همراه شود.

شهردار تهران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب به شمار می‌رود، اظهار کرد: امروز سالروز تشکیل شوراهاست و همزمان با آغاز به کار مدل ابداعی شورای ششم که منجر به تشکیل هیات امنای محلات شده است، امروز آغاز به کار هیات امنای محلات را شاهد هستیم که معتمدین و هیات امنا دست به دست هم تلاش خود را معطوف به ایجاد مجموعه جدید برای مردم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری مدیریت خود را مبتنی بر مشارکت مردم قرار داده و سمت‌وسوی مشارکت را به سمتی سوق داده است که هم از بخش عمومی و هم نخبگان موضوعات را پیگیری کند، تصریح کرد: ما در یک افق ۱۰ ساله کلانشهر تهران را به سمت ایجاد الگویی برای کلان‌شهرها خواهیم کرد و به همین دلیل به دنبال ایجاد یک هویت جدید در کنار هویت پایتختی در کلانشهر تهران و تک‌تک محلات هستیم؛ لذا شاهدیم که مجمع هیات امنا مبتنی بر مردم‌سالاری دینی ظهور و بروز پیدا کرده است.

زاکانی ادامه داد: در طرح من شهردارم از ۲۰۸۰ طرح با مشارکت ۳۵۴ هزار نفر، هزار و ۴۶۲ طرح انتخاب و نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان هزینه شد که حاصل این اقدام این شد که در سال گذشته عدد مشارکت مردم به یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر رسید و مردم سه هزار و ۳۰۰ طرح انتخاب کردند که هشت همت اعتبار برای آن در نظر گرفته شد.

وی گفت: اگر مسیر درست اتکا به مردم نبود و وعده‌ای صادق برای انجام کارهایی که مردم انتخاب کردند، نبود. اینگونه نمی‌شد که به جای ۳۵۴ هزار نفر یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر مشارکت کنند. در سال ۱۴۰۱ مردم از بین طرح های اولویت دار، طرح‌هایی را انتخاب و بر آن نظارت کردند که عمده این طرح‌ها به اتمام رسیده است.

شهردار تهران با بیان اینکه سال قبل مردم پروژه‌هایی را نیز پیشنهاد دادند و ما پاسخگوی مردم بودیم، به طوریکه صدها طرح در محلات به ما معرفی شد و طرح‌هایی که منطق کارشناسی داشت، برای اجرا انتخاب شدند، گفت: ذیل هیات امنای محلات، مدیریت محله و ۱۱ خانه جهادی شکل خواهد گرفت و در امتداد آن در مساجد و خانواده‌ها امکانی  راهم می‌شود که پیوستگی عمیقی با متن جامعه ایجاد شود. برای مثال تهران کلانشهری است که در آن نظام سلامت نسبت به بخش‌هایی از کشور در درجه بالاتری قرار دارد؛ لذا مرکز ارجاع از سراسر کشور در حوزه درمان به شمار می‌رود اما فقیرترین شهر به واسطه نبود شبکه مناسب است.

زاکانی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف جدی هیات امنای محلات تشکیل کانون‌های جهادی سلامت و تندرستی است، گفت: این بزرگترین سرمایه و مدل جدیدی از خدمت در جامعه ماست که تا متن جامعه و خانواده‌ها دنبال خواهد شد؛ لذا مفتخریم که نخبگان و مؤثرین محلات، ظرفیتی را به ظرفیت‌های شهر اضافه می‌کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه تلاش هیات امنای محلات برای خلق ظرفیت‌های جدید، افقی جدید برای محلات را ایجاد می کند، اظهار کرد: محور قرار دادن مردم برای عبور از مشکلات مورد اهمیت است. مردم ۴۰ و اندی سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی شرایطی را فراهم کردند که به واسطه آنها و با حضور و ظرفیت آنها، قله‌های بزرگ فتح شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha