کد خبر 249797
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳

محمدرضا مهدوی در گفتگو با «حیات»:

استقلال با نکونام شاهکار کرده است/ مقایسه اوسمار با گل محمدی مقایسه اشتباهی است

استقلال با نکونام شاهکار کرده است/ مقایسه اوسمار با گل محمدی مقایسه اشتباهی است

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت سرخابی‌های پایتخت صحبت کرد.

محمدرضا مهدوی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص شرایط استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر اظهار داشت: این دو تیم حسابشان را از سایرین جدا کرده و دیگر جنگ قهرمانی بین خودشان است و یا حساسیت ویژه‌ای هم دنبال می‌شود. نه پرسپولیس دست از تعقیب استقلال بر می‌دارد و نه استقلال بی‌خیال صدرنشینی می‌شود و این موضوع باعث شده کار به پنج هفته پایانی بکشد. این حساسیتی که در رقابت میان دو تیم وجود دارد در سال‌های اخیر بی سابقه بوده است و اگرچه دو تیم در کورس قهرمانی بودند ولی چنین وضعیتی با این میزان حساسیت را من در سال‌های اخیر به یاد نمی‌آورم. 

وی افزود: استقلال با جواد نکونام شاهکار کرده و با وجود محدودیت‌های زیاد و کمبودهایی که وجود داشته الان صدرنشین است و نزدیک‌ترین تیم به عنوان قهرمانی است. استقلال ۲۵ هفته صدرنشین بوده و از اینجا به بعد هم هر اتفاقی رخ دهد چیزی از ارزش‌های این تیم کم نمی‌کند. آنها در قامت یک تیم قهرمان ظاهر شدند و شایسته ستایش هستند. 

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت پرسپولیس هم توضیح داد: پرسپولیس هم فصل سخت و پر فراز و نشیبی داشت و در میانه فصل تغییر مربی داشت و این کمی به روند تیم آسیب می‌زند. بازهم خدا را شکر سرمربی جدید از بدنه تیم بود و فرصت زیادی برای شناسایی تیم و جا انداختن تفکراتش نیاز نداشت وگرنه ممکن بود پرسپولیس از کورس خارج شود. تیم خوب و روان و با انگیزه بازی می‌کند و بازیکنان بدون توجه به مشکلات مالی و کمبودها برای موفقیت تیم هم قسم شدند و این جای تقدیر دارد. 

مهدوی در مورد تفاوت اوسمار و گل‌محمدی عنوان کرد: به نظرم این تیم و موفقیت‌هایش را باید پای گل‌محمدی نوشت و عیار واقعی اوسمار فصل بعد و با تیمی که خودش بسته مشخص خواهد شد. هرچند خود اوسمار در کادرفنی یحیی نقش پررنگی داشت ولی در کل من این مقایسه را درست نمی‌بینم. 

وی در مورد واگذاری سهام سرخابی‌ها هم خاطرنشان کرد: این موضوع یک اتفاق تاریخی در ورزش ایران بود و بعد از چند دهه انتظار به نتیجه رسید و امیدوارم مدیریت و نظارت درستی هم بالای سر آن باشد. اگر این دو مجموعه با برنامه ریزی و تفکر مدیریتی وارد باشگاه‌داری شده باشند ثمرات خوبی خواهند داشت ولی اگر قرار است از کنار اسم دو تیم فقط نامشان مطرح شود عاقبت خوبی در انتظارشان نیست. باید تفکرات مدیریتی و برنامه ریزی پشت این خرید سهام باشد. سرمایه گذاری روی زیرساخت‌ها و فوتبال پایه و... که ثمرات بلند مدت داشته باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha