کد خبر 249705
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶

حسینی در گفتگو با «حیات»؛

نظر متفاوت مجلس و دولت روی تعطیلی شنبه‌ها یا پنجشنبه‌ها/ تعطیلی شنبه‌ها به مراعا گذاشته شد

نظر متفاوت مجلس و دولت روی تعطیلی شنبه‌ها یا پنجشنبه‌ها/ تعطیلی شنبه‌ها به مراعا گذاشته شد

کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در جلسه مشترکی که نماینده دولت و مجلس برگزار شد، به نقطه نظر مشترک و نهایی نرسیدیم، گفت: تعیین تکلیف این طرح به مراعا گذاشته شد که قرار بر این است تا هفته آینده جلسه‌ای در این رابطه برگزار شود.

سیدکریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در رابطه با جلسه کمیسیون با نمایندگان اتاق بازرگانی در خصوص تعیین تکلیف تعطیلی شنبه‌ها گفت: در این جلسه صحبت بر این محور بود که تعطیلی‌ها شنبه باشد یا پنجشنبه که استدلال کارشناسان اتاق بازرگانی که یک مرجع کارشناسی اقتصادی محسوب می‌شود، بر این اساس بود بنا به دلایل مختلف، تعطیلی شنبه ها بهتر است.

وی ادامه داد: نظر کارشناسان بر این اساس بود که در صورت تعطیلی شنبه‌ها، مراودات اقتصادی بیشتری خواهیم داشت و از سوی دیگر چون اولویت کشور باید بر اساس تقویت اقتصادی ،بنابراین در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها احتمال آسیب به اقتصاد کشور وجود دارد، بنابراین بهتر است که شنبه‌ها تعطیل شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در جلسه مشترکی که نماینده دولت و مجلس برگزار شد به نقطه نظر مشترک و نهایی نرسیدیم بنابراین تعیین تکلیف این طرح به مراعا گذاشته شد که قرار بر این است تا هفته آینده جلسه ای در این رابطه برگزار شود.

وی در ادامه یادآور شد: استدلال کمیسیون این بود که از نظر کارشناسان اقتصادی استفاده شود و با استدلالاتی که  اعضای اتاق بازرگانی داشتند نظر کمیسیون بیشتر به نظر کارشناسان اتاق بازرگانی نزدیک است.

حسینی در پایان گفت: در نهایت هفته آینده با حضور کارشناسان اقتصادی و نمایندگان دولت، جلسه نهایی تشکیل می ‌شود ولی کمیسیون نظر مد نظر قرار دادن نظر کارشناسان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha