کد خبر 249669
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰

باران شدید باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت

باران شدید باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت

بارش شدید باران در برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی از جمله طبس و زیرکوه سیلاب به راه انداخت.

به گزارش گروه استان های حیات؛ فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه در خراسان جنوبی فعال شد و امروز در برخی مناطق استان شدت گرفت.

گزارش ها حاکی است که بارش های رگباری باعث جاری شدن روان آب در معابر شهرستان‌های طبس، بشرویه و زیرکوه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های امروز به بخش‌هایی از راه‌های روستایی در مناطق غربی استان خسارت زد.

محمدعلی آخوندی روز چهارشنبه افزود: اکنون در طبس، دیهوک و خوسف سیلاب جاری بوده و خسارت‌ها در حد معمول است.

وی با بیان اینکه برخی آبنماهای طبس از سیلاب آسیب دیده عنوان کرد: در زمان حاضر مسیر اسفدن به حاجی آباد زیرکوه دچار سیلاب شده و صاعقه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: هشدار هواشناسی سطح نارنجی از دیروز در استان صادر شد و بارش‌ها تا اواخر وقت فردا ادامه دارد.

وی اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های امداد و نجات با محوریت فرمانداری‌ها در آمادگی کامل به سر می‌برند.

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی هم امروز گفت: ناپایداری‌ جوی تا روز جمعه در استان ادامه دارد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است.

جواد نخعی افزود: براساس الگوی نقشه‌های هواشناختی با تقویت و گسترش ناپایداری‌های جوی تا روز جمعه گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه پیش‌ بینی می‌شود.

فرماندهی پلیس راه طبس - یزد هم اعلام کرد: با توجه به بارش باران و جاری شدن روان آب در محورهای منطقه، رانندگان سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند و تا فردا از سفرهای غیر ضروری خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha