کد خبر 249617
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱

شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۲۶۲ نفر رسید

شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۲۶۲ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، به ۳۴ هزار و ۲۶۲ نفر افزایش یافت.

به گزارش گروه بین المللی حیات، وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته، با شش مورد جنایت، دستکم ۷۹ شهروند فلسطینی را شهید و ۸۶ نفر دیگر را زخمی کرد.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۴ هزار و ۲۶۲ نفر و شمار زخمی ها هم به ۷۷ هزار و ۲۲۹ نفر رسید.

این خبر در حالی منتشر می شود که دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه روز چهارشنبه در بیانیه ای نسبت به حملات ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه بیت‌لاهیا در شمال نوار غزه و کوچ اجباری مردم آن هشدار داد.

یده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی نابودی شهر بیت‌لاهیا در شمال نوار غزه و قتل و کوچاندن مردم آن را آغاز کرده است.

این سازمان حقوق بشری تاکید کرد که نسبت به ارتکاب کشتار جدید در بیت‌لاهیا توسط ارتش رژیم صهیونیستی و اجرای عملیات کوچ اجباری جدید در سایه صدور دستورهای غیرقانونی علیه مردم آن برای تخلیه فوری که تقریبا ۵۰ هزار نفر هستند، هشدار می‌دهد.

این سازمان اضافه کرد که ارتش رژیم صهیونیستی قبل از صدور دستور تخلیه منطقه بیت‌لاهیا با طرح ادعای منطقه جنگی بودن آن، حملات هوایی و توپخانه‌ای فشرده را در این منطقه آغاز کرد.

دیدبان حقوق بشری اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ خود آورد: پناهگاه‌هایی که ارتش اسرائیل برای مردم بیت‌لاهیا مشخص کرده، ویران شده هستند و به هیچ وجه قابل سکونت نیستند. این مناطق بدون آب بوده و سیستم فاضلاب آن‌ها نیز به طور کامل نابود شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha