کد خبر 249593
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

دادستان کل کشور مطرح کرد:

قانون جامعی برای حقوق‌عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد

قانون جامعی برای حقوق‌عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد

دادستان کل کشور گفت: هیچگونه قانون جامعی در مورد حقوق‌عامه و آزادی‌های مشروع که از وظایف قوه قضاییه است، وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، حجت الاسلام "محمد موحدی آزاد" دادستان کل کشور روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید دادگستری استان یزد افزود: آزادی از شعارهای اصلی انقلاب ماست و بخش های مختلف دارد که قابل تفسیر و تعبیر است البته در اصل ۱۵۶ قانون اساسی از وظایف قوه قضاییه نیز تامین آزادی های مشروع است .

وی ادامه داد: اخیرا لایحه حقوق عامه تکمیل و به معاون حقوقی قوه قضاییه داده شده که باید پیگیری شود تا دادستان ها بدانند تکلیف قانونی چیست و حقوق عامه کاملا مشخص باشد و آزادی های مشروع نیز از مطالبات مقام معظم رهبری است .

وی افزود: آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق احکام شریعت باشد و نباید مزاحم حقوق دیگران شود و مواردی که در تعارض است باید تصمیم گیری و بررسی تا این مشکلات رفع شود.

وی در ادامه یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به پیروزی رسید و استقلال ابعاد مختلفی دارد که قسمت مهم آن نیز استقلال سیاسی است .

وی ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مستقل ترین نظام دنیاست و در تصمیمات و همچنین وضع قوانین و انتصابات هیچ قدرت خارجی دخالت ندارد و در طول تاریخ هیچ زمانی کشور ایران این مقدار استقلال سیاسی را نداشته است.

دادستان کل کشور گفت : انتخابات به صورت میانگین همه ساله از ابتدای انقلاب تاکنون برگزار شده و حتی در دوران جنگ نیز انتخابات برگزار شد و سال گذشته زیر بمباران تبلیغات دشمنان ملت ایران، انتخابات به خوبی برگزار شد .

موحدی آزاد افزود:اسلامیت نظام نیز در مسیر حرکت بوده و در بسیاری از موارد موفقیت های خوبی را داریم اما در برخی موارد فاصله داریم و امیدواریم مجلس بعدی که شکل می گیرد بیشتر تلاش کند و برای نزدیک تر شدن قوانین به دستورات اسلام و حل مشکلات مردم در سایه احکام اسلامی وضع قوانین داشته باشد.

دادستان کل کشور گفت: حق نظام، مقدم بر حقوق فردی است ؛ برای این نظام ۳۰۰ هزار شهید داده و لذا اگر حقوق فردی با حق اجتماعی منافات داشته باشد حق نظام، مقدم است .

موحدی آزاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم،اظهار داشت: با توجه به شعار سال باید به صورت ویژه بخش خصوصی و تعاونی ها که در اصل ۴۴ نیز تاکید شده مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: یزدی ها در این زمینه صاحب نظر هستند و برخی از شهرهای استان یزد بیش از ۱۵۰ هزار کارگر جذب کرده که نشان از تلاش و پشتکار استان یزد در عرصه اقتصادی است و لذا در زمینه تحقق شعار سال نیز این استان می تواند به عنوان الگوی کشور عمل کند.

دادستان کل کشور گفت: یزد باید در مشارکت مردم در اقتصاد، فعال تر عمل کند و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری واجب است برای ما که این بخش را بیشتر حمایت کنیم تا در راستای تحقق شعار سال حرکت شود و مجلس جدید نیز باید برای ریل گذاری اقتصادی اقدام کند.

استاندار یزد نیز در این جلسه گفت: محصول عملکرد مجموعه قضایی استان باعث افزایش سرمایه اجتماعی این دستگاه در استان یزد شد و این مجموعه در بالاترین سطح خود از این لحاظ قرار دارد و مردم این دستگاه را برای خود می دانند.

مهران فاطمی اظهار داشت: خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و مجموعه مدیریت استان وجود دارد و بیشترین تعامل در شورای تامین استان است که موفقیت های استان محصول همین همراهی و همگامی است.

در این مراسم از خدمات پنج ساله غلامعلی دهشیری تجلیل و حجت الاسلام حسین طهماسبی به عنوان مدیرکل دادگستری استان یزد معرفی شد .

همچنین در این مراسم مهدی تشکری بافقی به عنوان معاون قضایی دادگستری استان یزد معرفی و غلامعلی دهشیری به جای وی به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد انجام وظیفه می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha