کد خبر 249501
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خبر داد:

نوسازی ۹۰۰ اتوبوس پایتخت در مدیریت شهری ششم

نوسازی ۹۰۰ اتوبوس پایتخت در مدیریت شهری ششم

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه ۹۰۰ اتوبوس در مدیریت شهری ششم نوسازی شده است، گفت: فقط پارسال حدود ۴۰۰ دستگاه نوسازی شد.

️به گزارش گروه اجتماعی حیات، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: بیش از ۱۰ سال است که ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی نشده بود که این موضوع باعث وقفه در تولید داخلی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت شهری، در سال گذشته بیش از ۴۵ درصد بودجه شهرداری به حمل و نقل اختصاص داده شد و امسال نیز حدود ۵۰ درصد بودجه شهرداری تهران به حمل‌ و نقل عمومی تعلق گرفت.

به گفته علیزاده، بر اساس برنامه چهارم باید تا پایان سال ۱۴۰۴ تعداد هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم البته سال گذشته ما ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشتیم که ۲ هزار تای آن‌ دیزلی و بر اساس استانداردهای روز دنیاست.

وی ادامه داد: ۵۰۰ دستگاه دیگر برقی بوده و بناست تا پایان سال تحویل شهرداری داده شود البته این ارقام تنها مربوط به تولید داخلی است.

علیزاده اضافه کرد: در پی سفر شهردار تهران به چین، مذاکرات فشرده‌ای صورت گرفته و منجر به انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های چینی شد.

وی افزود: در همین راستا ۲ هزار و ۵۰۰ دستکاه اتوبوس برقی ۱۲ متری برای ورود به ایران در نظر گرفته شد لذا در مجموع تعداد اتوبوس‌های برقی ما، اعم از تولید داخلی و خارجی حدود پنج هزار دستگاه خواهد بود و برنامه ما این است که این اتوبوس‌ها تا پایان سال وارد ناوگان حمل و نقل کشور شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد نوسازی دستگاه‌های حمل و نقل عمومی گفت: در سال ۱۴۰۲ ما حدود ۴۰۰ دستگاه را نوسازی کردیم و در مجموع حدود ۹۰۰ دستگاه مورد نوسازی قرار گرفته و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور شدند.

وی یادآور شد: یکی از معضلات ما در آینده این است که تعداد اتوبوس‌ها در آینده به قدری افزایش یابد که با کمبود رانندگان پایه یک مواجه می‌شویم و با این حال تلاش ما بر این است که برنامه‌ریزی‌های لازم را در این راستا انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha