کد خبر 249443
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۵

تشکری هاشمی در واکنش به خبر «حیات»:

افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است

افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: نرخ کرایه تاکسی‌ها که از اول اردیبهشت‌ماه افزایش پیدا کرده، تا ۴۵ درصد مجاز است و بیش از آن تخلف محسوب می‌شود.

مدتی پیش بود که خبرنگار اجتماعی حیات، گزارشی مبنی بر افزایش ۷۰ درصدی برخی از خطوط تاکسی‌رانی منتشر کرد و قانونی بودن یا تخلف این موضوع را بررسی کرد.

بر اساس این گزاش، روابط عمومی تاکسیرانی افزایش ۷۰ درصدی نرخ کرایه‌ها را قانونی و این موضوع را امری طبیعی دانست اما تشکری هاشمی در روز ۲۹ فروردین حداکثر مجاز افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها را ۴۵ درصد اعلام کرد؛ حیات در این گزارش به تضاد این گفته‌ها پرداخت.

اما حالا تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش مذکور حیات، گفت: مبنای افزایش کرایه‌های تاکسی در سال ۱۴۰۳ مصوبه شورای شهر تهران است؛ کرایه‌های تاکسی در سال ۱۴۰۳، ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است؛ البته شاید در برخی از خطوط برای رند شدن کرایه‌ها حدود چند ده ریال این رقم افزایش پیدا کند؛ اما همانطور که گفته شد کرایه‌های تاکسی بر اساس مصوبه شورا باید انجام شود.

وی ادامه داد: این موضوع قابل توجه است و باید توجه شود که نه تنها برای تاکسی‌ها بلکه برای سایر مصوبات شورا از جمله تعرفه اماکن ورزشی باید مصوبه شورای شهر مورد توجه قرار بگیرد و در واقع تعرفه‌ها در بخش‌های مختلف زیر نرخ تورم مصوب شده است و افزایش هر تعرفه خلاف مصوبه شوراست و باید با آن برخورد قانونی شود.

همچنین رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به خبرنگار حیات، عنوان کرد: هرگونه افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه‌ها تخلف محسوب می‌شود و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و شکایت خود را اطلاع رسانی کنند تا به آن رسیدگی شود.

گفتنی است حالا با پافشاری شورای شهر بر افزایش ۴۵ درصدی کرایه‌ها، این سوال مطرح می‌شود که سازمان تاکسیرانی تهران از موضع خود عقب می‌کشد و این تضاد گفته‌ها از کجا نشات گرفته است؟ 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha