کد خبر 249415
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲

انتقاد عضو شورای شهر از تعویق تشکیل سازمان گردشگری تهران

انتقاد عضو شورای شهر از تعویق تشکیل سازمان گردشگری تهران

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در حکم 91 اشاره شده است و هنوز بعد از مدت‌ها این سازمان تشکیل نشده و لایحه‌ای نیز در خصوص این موضوع به شورای شهر ارائه نشده است.

️به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر در واکنش به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم برنامه چهارم توسعه شهر تهران را تصویب کرده است که در این برنامه احکامی در حوزه های مختلف در نظر گرفته شده است و انتظار می‌رود مدیران شهرداری که گزارشی در صحن علنی ارائه می دهند ناظر بر این برنامه و احکام و وظایف آن باشد.

وی ادامه داد: ۲۱ حکم در برنامه توسعه شهر تهران برای معاونت فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است که امروز با گذشت ۳ سال از عمر مدیریت شهری سوال این است که چه میزان از این برنامه تحقق یافته است؟

نجفی گفت: در تبصره حکم ۸۳ احداث ۷ سرای محله در مناطق ۱، ۱۷، ۲۰ و ۲۲ در نظر گرفته شده است چه تعداد از این سرای محله‌ها احداث و در حال فعالیت می باشد؟

وی با اشاره به حکم ۸۵ که بر موضوع آموزش تاکید و آموزش های مختلف شهروندی در آن قید شده چه میزان از این آموزش ها و دوره‌ها برگزار شده است افزود: در حکم ۹۰ به توسعه و بهبود مراکز فرهنگی و اجتماعی سالمندی با توجه به معیارهای شهر دوستدار سالمند و فعال سازی ۵ مرکز مناسب فرهنگی و آموزشی تجهیز شده با عنوان فراهنگ اشاره شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت:به ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در حکم 91 اشاره شده است و هنوز بعد از مدت‌ها این سازمان تشکیل نشده و لایحه ای نیز در خصوص این موضوع به شورای شهر ارائه نشده است. همچنین بهسازی و تجهیز مراکز کوثر و شهربانو، ایجاد مراکز شهردخت، پروژه های محلی ریحان شهر از جمله مواردی است که در حکم ۹۴ به آن اشاره شده است. همچنین در خصوص زنان سرپرست خانوار، اشتغال زنان و ایجاد بازارچه های دائمی برای فروش محصولات زنان سرپرست خانوار چه اقداماتی انجام گرفته است؟! 

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: تدوین سند توسعه سلامت در برش منطقه ای و توسعه کانون های مردمی سلامت در حکم ۹۷ از جمله وظایف این معاونت بوده که اعتبارات لازم را برای آن در نظر گرفته اند  و انتظار می‌رود که بر اساس برنامه تعیین شده در زمان معین تحقق یابد. از سوی دیگر امروز تعیین و تکالیف مسئولین خانه های سلامت انجام نشده و این موضوع سبب بی انگیزگی شده است و انتظار می رود با توجه به هفته سلامت این موضوع تعیین و تکلیف شود.

وی با اشاره به قرارگاه سید الکریم (ع) گفت: کارکرد این قرارگاه مشخص نیست و آیا این قرارگاه در ساختار معاونت فرهنگی و اجتماعی است؟

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در خصوص معتادین متجاهر چه اقدامی صورت گرفته است چه میزان از معتادین شهر تهران بهبود یافته و چه اقداماتی از جمله مشاوره و کلاس های روانشناسی برای عدم بازگشت آنها به اعتیاد انجام شده است.

سوده نجفی در پایان گفت: کارهای فرهنگی با اقدامات سلبی قابل انجام نیست و باید به سمت کارهای ایجابی رفت و تا زمانی که کار ایجابی صورت نگیرد نمی توان نتیجه مناسب و قابل ملموس گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha