کد خبر 249124
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

کودک‌کشی کماکان ادامه دارد!

کودک‌کشی کماکان ادامه دارد!

صهیونیست‌ها در چند هفته گذشته حملات هوایی خود به رفح را تقریبا به طور روزانه تشدید کرده و در آخرین حمله متجاوزانه شان ۱۸ شهروند که ۱۴ نفر از آنان کودک بودند را به شهادت رساند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل حیات، مقامات بهداشتی غزه روز یکشنبه (دوم اردیبهشت) اعلام کردند که حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه ۱۸ نفر شهروند ۱۴ نفر از آنان کودک بودند را به شهادت رساند.

صهیونیست‌ها در چند هفته گذشته که اوضاع بحران انسانی در رفح رو به وخامت نهاده است، حملات هوایی خود به رفح را تقریبا به طور روزانه تشدید نموده است. هم‌اکنون حداقل بیش از نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه که از جنگ در دیگر مناطق گریخته‌اند به رفح  پناه گرفته اند. رژیم صهیونیستی اما متعهد شده است که با وجود درخواست های بین المللی برای خویشتن داری، از جمله از سوی ایالات متحده، تهاجم زمینی خود را به منطقه رفح در مرز غزه با مصر گسترش دهد.

رفح در سایه تنش‌های منطقه‌ای!

به گفته مقامات بیمارستان کویتی که اجساد حملات امروز را دریافت کرد، در اولین حمله صهیونیست‌ها یک مرد، همسرش و فرزند ۳ ساله آن‌ها به شهادت رساندند. براساس گزارش مقامات بیمارستان، این زن باردار بوده و پزشکان موفق شدند نوزاد وی را نجات دهند.

بر اساس سوابق بیمارستانی، در حمله دوم، ۱۳ کودک و دو زن که همگی از یک خانواده بودند، کشته شدند. همچنین در حمله هوایی شب قبل در رفح نیز ۹ نفر از جمله شش کودک کشته شدند.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، جنگ رژیم صهیونیستی  و حماس تاکنون موجب به شهادت رسیدن بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی شده و ویرانی‌های گسترده‌ای در سراسر این سرزمین بر جای گذاشته است. حدود ۸۰ درصد از جمعیت این مناطق خانه های خود را رها کرده و به سایر بخش‌های منطقه محاصره شده ساحلی گریخته اند. به گفته کارشناسان این مناطق به طور جدی در آستانه قحطی قرار دارند.

جنگ در فلسطین اشغالی اکنون در هفتمین ماه خود قرار گرفته و تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع غزه ناآرامی های منطقه‌ای را به‌شدت گسترش داده است. رژیم صهیونیستی و ایران مستقیماً در اوایل ماه جاری به تبادل آتش پرداختند و این نگرانی از جنگ همه‌جانبه بین این دشمنان دیرینه را افزایش داد. ایران اما پس از حمله موشکی و پهپادی تلافی‌جویانه و بی‌سابقه خود به مواضع نظامی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده که به دنبال ادامه درگیری نیست و عملیات «وعده صادق» را صرفا در پاسخ به تجاوز صهیونیست‌ها به کنسول‌گری‌اش دمشق به انجام رسانده است.

کرانه باختری در سایه رفح!

تنش‌ها در کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل نیز کماکان افزایش یافته است. نظامیان اسرائیلی دو فلسطینی را در یک ایست بازرسی در نزدیکی شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری به شهادت رساندند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که این دو شهید ۱۸ و ۱۹ ساله و از یک خانواده بودند. ارتش گفت که هیچ نیروی اسرائیلی زخمی نشده است.

در همین حال، سازمان امداد و نجات هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در مجموع ۱۴ جسد را از حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان شهری نور شمس در کرانه باختری که اواخر روز پنجشنبه آغاز شد، پیدا کرده است. شهدای این حمله  شامل سه مجاهد از گروه جهاد اسلامی و یک پسر ۱۵ ساله می‌شوند. ارتش رژیم صهیونیستی می گوید که ۱۰ ستیزه جو را در کمپ کشته و ۸ مظنون را دستگیر کرده است. همچنین آن‌ها نمدعی هستند که  ۹ سرباز و افسر صهیونیست نیز در حمله روز پنج‌شنبه زخمی شدند.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، از زمان آغاز جنگ در غزه، حداقل ۴۶۹ فلسطینی توسط نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری کشته شده اند. بیشتر آن‌ها در جریان حملات دستگیری ارتش رژیم صهیونیستی که اغلب منجر به درگیری های مسلحانه می شود، یا در اعتراضات خشونت آمیز به شهادت رسیده اند.

ایالات متحده آمریکا، شریک جرم و رفیق قافله

همه این جنایت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده برخلاف ژشت حقوق‌بشری که دولتمردانش این روزها بسیار از آن دم می‌زنند در مسیر تصویب میلیاردها دلار کمک نظامی بیشتر به نزدیک‌ترین متحد خود در خاورمیانه یعنی رژیم صهیونیستی است.

مجلس نمایندگان ایالات متحده همچنین در ادامه سیاست‌های مزورانه و یک‌بام و دو هوای این کشور روز شنبه (اول اردیبهشت) یک بسته کمکی ۲۶ میلیارد دلاری را نیز تصویب کردند که شامل حدود ۹ میلیارد دلار کمک بشردوستانه برای غزه است؛ کمک‌های که تا ماشین جنگی درنده رژیم صهیونیستی متوفق نشوند هیچ دردی را از هیچ‌کس دوا نمی‌کند.

جنگی که پایان آن امروز رویای همه است

هزاران اسرائیلی به خیابان ها ریخته اند و خواستار برگزاری انتخابات جدید برای جایگزینی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و توافق با حماس برای آزادی گروگان ها شده اند. نتانیاهو قول داده است که جنگ را تا نابودی حماس و بازگرداندن همه گروگان ها ادامه خواهد داد.

به گفته وزارت بهداشت غزه، در این جنگ دست‌کم ۳۴۰۴۹ فلسطینی کشته و ۷۶۹۰۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند که حداقل دو سوم آن‌ها کودکان و زنان بوده اند. همچنین باتوجه به گستردگی حملات صهیونیست‌ها و فقدان امکانات لازم برای رسیدگی به امور قربانیان در غزه می‌توان مدعی شد که تلفات واقعی احتمالاً بسیار بیشتر از این عدد است.

همچنین شایان ذکر است که بسیاری از اجساد قربانیان فلسطینی در زیر آوارهای به جا مانده از حملات هوایی گیر کرده‌اند یا در مناطقی هستند که برای پزشکان غیرقابل دسترس است.

رژیم صهیونیستی حماس را مسئول تلفات غیرنظامیان می داند و معتقد است مجاهدین حماس در محله های مسکونی متراکم می‌جنگند، اما ارتش به ندرت در مورد حملات انفرادی که اغلب زنان و کودکان را می کشند، اظهار نظر می کند. ارتش می‌گوید بیش از ۱۳۰۰۰ جنگجوی حماس را بدون ارائه مدرک به شهادت رسانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha