کد خبر 249030
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

حقوق ایثارگران ۲۰ درصد افزایش یافت/ افزایش ۳۵ درصدی حق پرستاری

حقوق ایثارگران ۲۰ درصد افزایش یافت/ افزایش ۳۵ درصدی حق پرستاری

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر از افزایش ۲۰ درصدی حقوق ایثارگران داد.

محمود پاکدل، معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تبریک عملیات افتخارآمیز وعده صادق و شکسته شدن هیمنه رژیم صهیونیستی در گفتگو با حیات گفت: با این عملیات، به اهمیت جایگاه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار شهادت و مقاومت بیشتر پی می بریم و متوجه می شویم که فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت نسخه نجات بخش بشریت است.

وی ادامه داد: خانواده های شهدا و ایثارگران عاملین و مروجین این فرهنگ هستند و از دیدگاه مردم ما و مردم کشورهای مظلوم مورد احترام و توجه می باشند و شایسته بهترین خدمات و تکریم ها هستند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران هم تمام تلاش و کوشش خود را برای تکریم این عزیزان به کار گرفته و امسال برای اولین بار افزایش های قانونی را در فروردین ماه اعمال کرده است.

جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: افزایش حقوق شهدای نیروهای مسلح اعم از حالت اشتغال و بازنشسته و کسانی که در همکاری با نیروهای مسلح شهید یا جانباز شده اند مطابق مواد ۳۸ ، ۳۹ و ۴۰ بر اساس احکام صادر شده در اسفند ماه سال قبل افزایش ۲۰ درصدی داشته اند.

پاکدل افزود: افزایش حقوق شهدای غیر مستخدم مردمی و جانبازان تبصره یک معادل ۲۰ بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و افزایش حقوق شهدای دستگاه های اجرایی مطابق ماده ۳۹ می باشد اما فعلاً معادل ۲۰ درصد افزایش داده ایم که در تطبیق احکام ارسالی دستگاه ها مابه التفاوت پس از دریافت حکم انجام می شود.

حقوق ایثارگران ۲۰ درصد افزایش یافت/ افزایش ۳۵ درصدی حق پرستاری

افزایش ۳۵ درصدی حق پرستاری

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حق پرستاری به تعداد ۱۳۸۰۰۰ نفر و با افزایش ۳۵ درصدی به مبلغ هر معادل ۷۱,۶۶۱,۸۴۰ ریال اقدام شده که معادل مصوبه شورای عالی کار است.

به گفته پاکدل، مستمری والدین شهدا از مبلغ ۷۰,۰۸۰,۰۰۰ ریال به ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به استناد قانون بودجه ۱۴۰۳ افزایش داده شده که معادل ۱۱۴ درصد است.

جزئیات افزایش کمک معیشت ایثارگران

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کمک معیشت ایثارگران با توجه به عدم ابلاغ آیین نامه آن مطابق اسفند ماه پرداخت شده به محض ابلاغ آیین نامه که مراحل اولیه آن انجام شده اقدام و از فروردین ماه مابه التفاوت آن نیز اقدام می شود. پاکدل ادامه داد: حق نگهداری موضوع ماده ۲۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به این دلیل که تاکنون آیین نامه آن ابلاغ نشده است معادل سال قبل اقدام شده و پس از ابلاغ سقف سال ۱۴۰۳ معادل مبلغ مصوب اصلاح می شود.

جزئیات کسر وام صندوق شاهد از حقوق ایثارگران

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کسورات اولین افزایش مرتبط با صندوق شاهد با توجه به تماس ها و مراجعات ایثارگران و به منظور تامین نظر ایثارگران و همچنین فراهم نمودن زمینه پرداخت سریع وام های قرض الحسنه ضروری به ایثارگران با مدیرعامل صندوق شاهد جلسه ای داشتیم و سقف کسورات معادل میانگین ۲۰ افزایش و حداکثر مبلغ سه میلیون (۳,۰۰۰,۰۰۰) تومان در نظر گرفتیم و چنانچه ایثارگرانی بابت حقوق یا مستمری و حق پرستاری افزایش بیش از سه میلیون داشته باشند تا این سقف اقدام می شود.

پاکدل ادامه داد: همچنین ایثارگرانی که دارای دریافتی های غیر از حقوق و مستمری مانند حق پرستاری موضوع ماده ۲۶ و حق نگهداری موضوع ماده ۲۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران داشته اند فقط از حقوق یا مستمری کسر شده است و جانبازانی که صرفاً از بنیاد حق پرستاری دریافت می کنند و عضو صندوق شاهد هستند معادل افزایش حق پرستاری و حداکثر سه میلیون (۳,۰۰۰,۰۰۰) تومان اقدام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان از توجه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و دولت محترم مردمی به ویژه سازمان برنامه و بودجه که طی چند سال گذشته به نیازهای بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه ویژه داشته اند نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha