کد خبر 248976
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶

«حیات» گزارش می دهد؛

«سال گربه» به دنبال «تمساح خونی»

«سال گربه» به دنبال «تمساح خونی»

بر اساس آمار؛ «تمساح خونی» همچنان در صدر پرفروشهاست و باید مراقب باشد چراکه «سال گربه» به دنبال جایگاه او در آمار فروش است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ بر اساس آمار در 7 روز گذشته از سامانه سمفا، 597 هزار و 786 نفر آخرین افرادی بودند که در آخرین هفته  فروردین 1403 بر صندلی های سینما نشستند. فروش 319 میلیاردی در آخرین هفته فروردین، حاکی از احتمال رونق سینما در سال پیش رو است.

سمفا در جدیدترین آماری که از فروش سینمایی هفته گذشته منتشر کرد؛ «تمساح خونی» را در صدر نشان می داد. این فیلم که اولین تجربه کارگردانی جواد عزتی است چنان که در چهل و دومین جشنواره فجر نشان داده شد؛ در صدر پرفروشهای سینما است. در واقع آمارها نشان می هد این فیلم با فروش 130 میلیارد و 610 میلیون و 705 هزار ریال؛ همچنان در میان بینندگان محبوب است و 41 درصد از مخاطبان را با خود همراه کرده است. 

«سال گربه» به دنبال «تمساح خونی»

البته «تمساح خونی» باید مراقب جایگاهش باشد چراکه «سال گربه» با هنرنمایی بهرام افشاری پس از 10 روز اکران توانسته است سهمی 32.82 درصدی از مخاطبان را به خود اختصاص دهد. در واقع سال گربه تصویر متفاوتی از افشاری را نشان می دهد. این فیلم که به گفته تهیه کنند آن می تواند در کنار تمساح خونی به فروش خوبی برسد ژانری متفاوت در طنز است و میتواند بعد از فسیل تجربه موفق تری برای افشاری باشد.

«سال گربه» به دنبال «تمساح خونی»

داستان نیز حول محور فردی می چرخد که دنبال معروف شدن است و در این راه برایش فرقی نمی کند که از چه راهی این اتفاق بیفتد.  در ادامه «بی‌بدن» که ژانری اجتماعی دارد 16.76 نفر از مخاطبان فروردین را به خود اختصاص داد تا با فروشی معادل 55 میلیارد و 152 میلیون و 855 هزار ریال، جایگاه سوم را از آن خود کند.

«سال گربه» به دنبال «تمساح خونی»

بی بدن که در روزهای اکرانش سروصدای زیادی به پا کرد؛ توانست در میان مخاطبان پیگیر این گونه از فیلم های سینمایی راه خود را باز کند.  این فیلم که به پرونده غزاله و آرمان می پردازد یکی از هولناکترین جنایتهای دهه 90 را بیان میکند و در ادامه با اشاره به این موضوعات؛ به ابعاد رسیدگی به این پرونده می پردازد. مرتضی حسین علی زاده کارگردان این اثر است و اولین تجربه کارگردانی را در این زمینه تجربه کرده است.

چهارمین فیلم «ایلیا در جستجوی قهرمان» است. این فیلم با فروشی 7 میلیارد و 772 میلیونی توانست رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد که در ژانر کودک جایگاهی مناسب داشته است. این فیلم درباره کودکی 11 ساله به نام آرش است که به عنوان نماینده ایران در بازی واقعیت مجازی «جستجوی قهرمان» حضور دارد. با حذف 3 بازیکن دیگر، آرش باید به تنهایی بازی را ادامه بدهد اما رفته رفته متوجه می‌شود که این یک بازی ساده نیست و پای خانواده‌اش به این بازی کشیده شده است. فیلم ایلیا جستجوی قهرمان با شبیه سازی فتح قلعه خیبر توسط امام علی (ع) در بستر یک بازی واقعیت مجازی، به دنبال بیان حقیقت برای کودکان است و به گفته کارگردان آن، علی موسوی نژاد، ضد اسرائیلی ترین فیلم ژانر کودک به حساب می‌آید.

«سال گربه» به دنبال «تمساح خونی»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha