کد خبر 248643
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹

سلاجقه در حاشیه نشست هیات دولت:

وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است/ در بحث محیط زیست آماده همکاری با دنیا هستیم + فیلم

وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است/ در بحث محیط زیست آماده همکاری با دنیا هستیم + فیلم

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه موضوع محیط زیست یک موضوع فراملی است و تمام کشورها به شکل‌های گوناگون با آن درگیر هستند، از وضعیت سطح آب در دریاچه ارومیه ابراز رضایت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی حیات؛ علی سلاجقه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت دریاچه ارومیه در حال حاضر بسیار مناسب است و با توجه به روند بارندگی که در حال حاضر وجود دارد،

وی افزود: در جمعه‌ای که گذشت شاهد یک جشن در میان مردم از این بابت بودیم. وضعیت در حال حاضر مناسب است و امیدواریم این روند مثبت همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان محیط زیست اضافه کرد: ما تالاب‌های اقماری را داشتیم که از قبل وضعیت مناسبی داشت ولی در پیکره خود دریاچه مشکل داشتیم که با وضعیت بارش‌هایی که اتفاق افتاده است و همکاری وزارت نیرو در بحث حقابه و راهسازی آب هم کمک کرد و وضعیت مناسبی ایجاد شد. در بقیه سد ها هم حقابه‌شان در حال رها شدن است و تاکید اساسی ما در حال حاضر وضعیت پسابه تصفیه شده تبریز است که اگر اتفاق بیافتد چرخه کامل خواهد شد.

وی در مورد همکاری محیطی زیستی میان ایران و کنگو اینگونه توضیح داد: موضوع محیط زیست یک موضوع فراملی است و تمام کشورها به شکل‌های گوناگون با آن درگیر هستند ما این ظرفیت را داریم که با دنیا همکاری کنیم. کشور کنگو در مرکز آفریقا قرار دارد و از لحاظ منابع و بحث حیات وحش کشور بکری است و تجارب خوبی دارد که می‌توانیم از آن استفاده کنیم. آنها در بحث‌هایی از جمله مدیریت منابع آبی مشکل دارند که ما تجربیاتمان را به آنها منتقل خواهیم کرد. 

سلاجقه در ادامه تاکید کرد: طی نشست‌ها و گفتگوهایی که با همتایان‌مان در کشور کنگو داشتیم. اولویت اصلی ما حفظ همکاری محیط زیستی با کشور کنگو است که امیدواریم اتفاق بیافتد.

وی در خصوص تصاویر منتشر شده از زباله‌های رها شده در حاشیه خلیج فارس یادآور شد: متاسفانه دیدیم و در جزیره هرمز و سایر نقاط این اتفاقات رخ داد که در حال پیگیری هستیم و اداره کل نظارت استان و شهرداری‌ها و دهداری‌ها مکلف شدند موضوع را پیگری و حل و فصل کنند.

رئیس سازمان محیط زیست همچنین گفت: ما به عنوان دستگاه متولی در بحث محیط زیست اولویت اولمان تفکیک است و فرهنگ‌سازی و آموزش برای تفکیک از مبدا است که در پی آن چرخه‌های ناسالم هم حذف خواهد شد و درآمد آن به خود مردم خواهد رسید و از طرفی شهرداری‌ها با کمک به این کار از خسارات پسماند جلوگیری خواهند کرد و ارزش افزوده قابل توجهی به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha