کد خبر 248598
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳

ابراهیم قاسمپور در گفتگو با «حیات»:

جنگ قهرمانی از اینجا به بعد بین استقلال و پرسپولیس است/ دلایل زیادی باعث افت نتایج سپاهان شد

جنگ قهرمانی از اینجا به بعد بین استقلال و پرسپولیس است/ دلایل زیادی باعث افت نتایج سپاهان شد

پیشکسوت فوتبال معتقد است نبرد قهرمانی میان استقلال و پرسپولیس تا پایان فصل ادامه خواهد داشت.

ابراهیم قاسمپور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت لیگ برتر و شانس قهرمانی تیم‌ها اظهار کرد: به نظرم با توجه به نتایج هفته اخیر دیگر جنگ قهرمانی میان استقلال و پرسپولیس است چرا که اختلاف امتیاز زیادی با تیم‌های دیگر ایجاد کردند و از این به بعد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد نبرد قهرمانی میان این دو تیم خواهد بود و برا سپاهان و تراکتور دیگر شانس چندانی نمی‌شود قائل بود، هرچند فوتبال غیر قابل پیش بینی است و ممکن است همین هفته اتفاقاتی رخ دهد که ورق برگردد. مثلا سپاهان بازی عقب افتاده مقابل ذوب آهن را با پیروزی پشت سر بگذارد و ملوان را هم در انزلی شکست دهد و استقلال و پرسپولیس نتیجه را واگذار کنند. اینها همه احتمالات روی کاغذ است ولی از لحاظ عقل و منطق باید گفت با توجه به روند و شرایط تیم‌ها جنگ قهرمانی از اینجا به بعد بین دو تیم تهرانی خواهد بود.

وی در مورد نتایج هفته‌های اخیر سپاهان و تراکتور عنوان کرد: به نظرم سپاهان در طول فصل فراز و نشیب‌هایی داشت که به این تیم ضربه زد و باعث شد از لحاظ فنی و از لحاظ روحی و روانی دچار افت شوند و مورایس هم اشتباهاتی در انتخاب بازیکنان و نقل و انتقالات و چینش ترکیب تیمش داشته است. به نظر می‌رسد سپاهان از دست مورایس رها شده است و دیگر روی تیمش کنترل و احاطه ندارد و برای همین انسجام تیمی در جمع سپاهانی‌ها از دست رفته است. آنها پتانسیل خوبی برای موفقیت و قهرمانی داشتند ولی اتفاقاتی دست به دست هم داد که حالا حتی شانس سهمیه این تیم هم به اما و اگر بیافتد.

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت تراکتور هم گفت: تراکتور تیم خوبی است ولی از همان اول هم در رتبه بعد از استقلال و پرسپولیس و سپاهان قرار داشت و ابتدای فصل هم از کسی سوال می‌کردید از آنها به عنوان چهارمین احتمال قهرمانی یاد می‌شد. با توجه به شرایط خوب نتیجه گرفتند ولی در بستن تیم خوب عمل نکردند و در برخی پست‌ها با تعدد بازیکن روبرو هستند و در برخی پست‌ها کمبود نفر دارند. در کل تراکتور با توجه به بضاعت و پتانسیلی که دارد خوب نتیجه گرفته است و اگر در پایان فصل سوم شوند یک نتیجه خیلی خوب برایشان محسوب می‌شود. حالا با توجه به جدایی خمز باید دید در ادامه چطور نتیجه خواهند گرفت.

قاسمپور در رابطه با اینکه بین دو تیم استقلال و پرسپولیس شانس کدام تیم بیشتر است، توضیح داد: از لحاظ عملکرد فنی به نظرم پرسپولیس در این هفته‌ها آماده‌تر نشان داده و تغییرات کادرفنی یک شوک مثبت برایشان بود تا از شرایط نیم فصل اول خارج شوند و در دیدارهای اخیر به نظرم نسبت به استقلال عملکرد فنی نسبتاً بهتری داشتند ولی صحبت از مشکلات مالی تیم است که هرچه به پایان فصل نزدیک شویم این موضوع روی تیم اثر منفی خواهد گذاشت. از سوی دیگر استقلال دو مشکل بزرگ دارد، یکی همین اختلاف داخلی در مجموعه است که نشاط و شادابی را از این تیم گرفته و دیگری مصدومیت‌های بد موقع که مهره‌های کلیدی را از دست نکونام خارج کرده است. با این وجود آنها صدرنشین هستند و کافی است 7 بازی بعدی خودشان را ببرند تا بدون نیاز به توجه به نتایج سایر تیم‌ها قهرمان شوند. اینکه بگویم شانس کدام تیم بیشتر است کار سختی است و قابل پیش بینی نیست. فکر می‌کنم جنگ قهرمانی تا هفته آخر ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha