کد خبر 248533
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛

فرنگی‌کاران ایران یک طلا، یک نقره و یک برنز گرفتند

فرنگی‌کاران ایران یک طلا، یک نقره و یک برنز گرفتند

در روز نخست از رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، کشتی‌گیران کشورمان موفق به کسب یک طلا، یک نقره و یک برنز شدند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ در ادامه مبارزه‌های مرحله پایانی ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، ابتدا امیررضا ده‌بزرگی در رقابت‌های رده‌بندی وزن ۶۰ کیلوگرم برابر بهرام‌اف از ازبکستان قرار گرفت و در نهایت با نتیجه ۹ بر صفر و امتیاز عالی به پیروزی رسید و مدال برنز وزن ۶۰ کیلوگرم قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

ده‌بزرگی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم جوی هوانگ از چین‌تایپه را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد. وی در دور سوم مقابل اسلام‌جان عزیزاف از تاجیکستان را با نتیجه ۸ بر ۵ از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله برابر ژولامان شارشنبیکوف دارنده ۲ طلا و ۲ نقره جهان از قرقیزستان شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت.

طلای ارزشمند اسماعیلی

در وزن ۶۷ کیلوگرم همسعید اسماعیلی موفق شد با شکست حریفی از کشور میزبان، به مدال طلای این دوره از مسابقات برسد. اسماعیلی در این مسابقه به مصاف رازاک بیشیکیف از قرقیزستان رفت و با یک مبارزه حساب شده موفق شد با نتیجه سه بر یک از سد حریف بگذرد و طلایی شود.

وی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر لی لی از چین را مغلوب کرد. ملی‌پوش کشتی فرنگی ایران در دور بعد فیروز میرزارجب‌اف از تاجیکستان را ۸ بر صفر از پیش‌رو برداشت و به نیمه نهایی راه یافت. اسماعیلی در این مرحله مقابل روشن آتدایف از ترکمنستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و فینالیست شد.

مدال طلای رستمی پرید

در وزن ۷۲ کیلوگرم، محمدرضا رستمی برای کسب نشان طلای مقابل شینگو هارادای ژاپنی قرار گرفت. فرنگی‌کار کشورمان که بعد از یک دور استراحت،  ۵ بر ۳ جی لنگ از چین و ۱۰ بر صفر عادیلخان ساتایف از قزاقستان را شکست داده بود، در فینال با وجودی که ۵ بر صفر از حریف پیش افتاده بود ۹ بر ۵ مغلوب کشتی‌گیر ژاپن شد و به مدال نقره رضایت داد. 

لازم به ذکر است، تیم فرنگی ایران در روز اول این رقابت‌ها نیز با ناصر علیزاده و امین میرزازاده صاحب دو نشان طلا، با پویا دادمرز به مدال نقره و با ایمان محمدی به مدال برنز ۵ وزن اول رسیده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha