کد خبر 248521
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

تعطیلی پنج‌شنبه‌ها شامل کارکنان کدام بخش‌ها می‌شود؟

تعطیلی پنج‌شنبه‌ها شامل کارکنان کدام بخش‌ها می‌شود؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه‌ای که روز یکشنبه در کمیسیون اجتماعی مجلس داشتیم مقرر شد که روزهای شنبه‌ تا چهارشنبه، زمان فعالیت برای کارکنان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی باشد و روزهای پنج‌شنبه و جمعه در کل کشور تعطیل باشد.

خلیل بهروزی‌فر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات و در رابطه با موضوع تصویب تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در ارتباط با بحث تعطیلی دو روز در هفته، براساس مصوبه‌ای که روز یکشنبه در کمیسیون اجتماعی مجلس داشتیم مقرر شد که روزهای شنبه‌ تا چهارشنبه، زمان فعالیت برای کارکنان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی باشد و روزهای پنج‌شنبه و جمعه در کل کشور تعطیل باشد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با کارگران هم قانون مربوط به کارگری از پیش وجود دارد که باید اجرا شود، اضافه کرد: البته این مصوبه شامل حال کارگرانی که در خدمت دستگاه‌های اجرایی هستند نیز می‌شود اما در خصوص کارگرانی که در خدمت دیگر بخش‌ها همچون بخش خصوصی و تعاونی هستند، همان مقررات موجود در قانون کار صادق است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در مصوبه اخیر کمیسیون اجتماعی یک استثنا هم برای مراکز عملیاتی -همچون نیروهای مسلح- قائل شدیم که براساس آن کارکنان این مراکز در حالت عادی مشمول این مصوبه خواهند بود اما در شرایط اضطرار و بنا به تشخیص مسئول عملیاتی هریک از این واحدها کارکنان می‌بایست در روز پنج‌‍شنبه نیز در محل کار حاضر بشوند. البته مابه‌ازای ساعت حضور کارکنان در شرایط اینچنینی باید به‌صورت حق ماموریت یا اضافه‌کاری به آنان پرداخت شود.

بهروزی‌فر همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار حیات درباره زمان احتمالی اجرایی شدن این مصوبه گفت: ان‌شاءالله با قرار گرفتن این مصوبه در دستورکار صحن علنی مجلس می‌توان امیدوار بود که طی چند ماهه آینده به مرحله اجرایی شدن برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha