کد خبر 248460
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸

رقابت حساس و جذاب میان چهار ابر قدرت اروپایی؛

نبرد جذاب بارسا و پاریس/ دورتموند به دنبال جبران مافات مقابل اتلتیکو

نبرد جذاب بارسا و پاریس/ دورتموند به دنبال جبران مافات مقابل اتلتیکو

دور برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک چهارم نهایی در پیش است و جذاب‌ترین رقابت‌های فوتبال دنیا را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ دور برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک چهارم نهایی در پیش است و چشم‌ها خیره به حساس‌ترین دیدارهای دنیای فوتبال خواهد بود. جایی که از یک سو بارسلونا و پاریسن ژرمن به مصاف هم خواهند رفت و در سمت دیگر ماجرا شاهد تقابل جذاب و حساس اتلتیکو مادرید و دورتموند خواهیم بود.

این دو بازی به صورت همزمان امروز سه شنبه فروردین و از ساعت 22:30 به وقت تهران برگزار خواهد شد.

دورتموند - اتلتیکو مادرید

نبرد جذاب بارسا و پاریس/ دورتموند به دنبال جبران مافات مقابل اتلتیکو

دورتموند برای جبران شکست دیدار رفت، پذیرای اتلتیکو مادرید خواهد بود.

گلی دیر هنگام در دیدار رفت موجب شد تا شاگردان ادین ترزیچ همچنان با امید بالا به کار خود ادامه بدهند. آن‌ها با برد ۲-۱ ابتدای هفته مقابل مونشن گلادباخ، مهیای این مسابقه حساس شده‌اند. از آن طرف اتلتی هم با پیروزی مقابل ژیرونا، سومین برد متوالی خود را جشن گرفت. این تیم اگرچه در حال حاضر در این مرحله دست بالاتر را دارد، اما در فصل جاری در بازی‌های خارج از خانه چندان قوی ظاهر نشده است و به تازگی با پیروزی ۲-۱ در خانه ویارئال، به روند شش بازی بدون برد خود در بازی‌های خارج از خانه پایان داد. 

با توجه به اختلاف کم میان این تیم‌ها، پیش بینی تیم موفق در این رقابت، همچنان دشوار است و می‌توان گفت هر دو تیم از شانس خوبی برای حضور در دور بعدی برخوردار هستند.


بارسلونا - پاریس سن ژرمن

نبرد سیتی، رئال، بارسا و پاریس؛ چهارشنبه شب نخوابید

بارسلونا که بازی رفت را در پاریس با نتیجه ۳بر ۲ از پاری‌سن‌ژرمن برده، می‌خواهد رویای فینال تمام‌کرویفی را به سرانجام برساند؛ رویایی که هواداران بارسا و من‌سیتی درسر می‌پرورانند تا مکتب یوهان کرویف را در دیدار نهایی به نمایش بگذارند.

بارسلونا امیدوار است برای سیزدهمین‌بار در مجموع و اولین‌بار از فصل۱۹-۲۰۱۸ به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برسد. بایرن هم تا پیش از بازی فرداشب مثل بارسا ۱۲‌بار به نیمه‌نهایی راه یافته. فقط رئال‌مادرید (۱۶) این کار را بیشتر انجام داده و احتمال دارد این فصل رکورد خود را به ۱۷‌بار حضور در نیمه‌نهایی فرمت جدید لیگ قهرمانان افزایش دهد.

بارسلونا پس از شکست‌ناپذیری در ۵‌بازی اول خانگی خود مقابل پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا (۳‌برد و ۲‌تساوی)، سرانجام در فوریه۲۰۲۱ (بازی رفت مرحله یک‌هشتم) با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد. تنها یک تیم تا به حال با اختلاف گل‌های بیشتر خارج از خانه مقابل بارسلونا در این رقابت‌ها پیروز شده؛ دینامو کی‌یف در بازی مرحله گروهی در نوامبر۱۹۹۷ و با نتیجه ۴ بر صفر.

گل پیروزی‌بخش آندریاس کریستنسن در بازی رفت، پنجاهمین گلی بود که در بازی بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن رد و بدل شد، آن هم در چهاردهمین دیدار ۲‌تیم. در میان تیم‌هایی که بیش از ۱۰‌بار در اروپا با آنها روبه‌رو شده‌اند، بازی‌های بارسلونا در برابر تیم فرانسوی میانگین گل‌های بیشتری در هر بازی نسبت به هر حریفی داشته و در این تقابل‌ها ۳.۶گل رد و بدل شده است. بنابراین پیش‌بینی می‌شود بازی امشب هم پرگل باشد.

درصورت صعود پاری‌سن‌ژرمن، لوییس انریکه سومین سرمربی سابق بارسلونا خواهد بود که تیم اسپانیایی را از مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا حذف می‌کند. درواقع تنها ۲‌مربی اسپانیایی دیگر بارسلونا را در مراحل حذفی رقابت‌ها حذف کرده‌اند؛ رافائل بنیتس با لیورپول در فصل ۰۷-۲۰۰۶ (دور یک‌شانزدهم) و ویسنته دل بوسکه با رئال‌مادرید در فصل ۰۲-۲۰۰۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha