کد خبر 248338
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۰

در گفتگو با «حیات» عنوان شد؛

اختلافات فکری و مذهبی در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟/ علاقه اولیه ملاک نیست!

اختلافات فکری و مذهبی در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟/ علاقه اولیه ملاک نیست!

یک مشاور خانواده گفت: تفاوت‌های ریشه‌ای در باورها و اعتقادات خانوادگی افراد نباید دست کم گرفته شود؛ دوست داشتن و علاقه ابتدایی تنها کافی نیست.

حجت‌الاسلام رضا مه‌کام، مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، در پاسخ به این پرسش که اختلافات فکری و مذهبی در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟، گفت: اگر آقا و خانمی قصد ازدواج داشتند ولی دچار اختلافات مذهبی و سلیقه‌ای بودند و این طرز فکر به مقدار زیادی با یکدیگر تفاوت داشت، به‌صورت کلی مستقیما به ازدواج آنها مهر تایید نمی‌زنیم.

وی ادامه داد: تفاوت‌های ریشه‌ای در باورها و اعتقادات خانوادگی افراد نباید دست کم گرفته شود؛ دوست داشتن و علاقه ابتدایی تنها کافی نیست.

این مشاور خانواده در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چه زمانی اختلافات موجب ایجاد چالش می‌شود؟، تاکید کرد: هنگامی که زوجین ازدواج کردند و از ابتدای زندگی فاصله گرفتند و سختی‌های دنیا به سراغ آنها آمد، تفاوت‌ها در آنجا خود را نشان می‌دهد و فشارهایی بر طرفین به وجود می‌آید.

مه‌کام در نهایت با اشاره به اهمیت رجوع به مشاوره پیش از ازدواج، گفت: به صورت کلی در بحث مشاوره خانواده، به زوجینی که دارای اختلافات فکری هستند، مشورت داده می‌شود تا با آن کنار بیایند اما اختلاف عمیق را نمی‌توان نادیده گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha