کد خبر 248306
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶

بانوی سبزواری به هفت بیمار نیازمند عضو جان بخشید

بانوی سبزواری به هفت بیمار نیازمند عضو جان بخشید

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: نخستین اهدای عضو در غرب خراسان رضوی امسال جدید با پیوند هفت عضو بانوی مرگ مغزی شده سبزواری به بیماران نیازمند عضو انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، دکتر سیدمرتضی راستی ثانی مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار روز دوشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران اظهار کرد: بیمار مرگ مغزی مرحوم "ثریا احسان‌نیا"، ۳۷ ساله بود که ۱۱ فروردین به علت فشار خون بالا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان واسعی سبزوار بستری شده بود.

وی افزود: با تایید کمیته مرگ مغزی و دریافت رضایت از خانواده بیمار، پیکر آن مرحوم در ۲۲ فروردین برای اهدا به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی و در ۲۴ فروردین مورد جراحی قرار گرفت.

دکتر راستی گفت: در نود و ششمین اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی سبزوار چهار عضو این بانوی سبزواری از جمله ۲ کلیه، کبد و قلب وی به بیماران نیازمند به عضو اهدا و پیوند شد و قرنیه ها و بخشی از پوست زنده یاد نیز به بیمارستان های خاتم الانبیا (ص) و امام رضا(ع) ارسال شد.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار علاوه بر ۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی، به بخشی از ساکنان جنوب غرب این استان و نیز مناطق جنوبی خراسان شمالی و شرق استان سمنان نیز خدمات می دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha