کد خبر 248152
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳

طالبان حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی را مشروع خواند

طالبان حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی را مشروع خواند

طالبان در واکنش به عملیات گسترده پهپادی و موشکی شنبه شب سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران اقدام‌های دفاعی مشروعی علیه اسرائیل انجام داد.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، وزارت خارجه طالبان امروز یکشنبه (26 فروردین) با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی در تاریخ اول آوریل (۱۳ فروردین) به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، اعلام کرد که در پاسخ به این جنایت، جمهوری اسلامی ایران شب گذشته اقدامات دفاعی مشروعی انجام داد.

وزارت خارجه طالبان همچنین حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران را خلاف تمام موازین دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی خواند.

طالبان با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی از اکتبر سال گذشته به نسل کشی بیش از ۳۳ هزار غیرنظامی در غزه ادامه داده است، هم نظر با مالزی تصریح کرد که این رژیم با نقض حریم سایر کشورها و گسترش ناامنی به اقدامات تحریک‌آمیز در منطقه دست زده تا توجه جهانیان را از جنایات‌اش در غزه منحرف سازد.

در بیانیه وزارت خارجه طالبان همچنین آمده است: این حکومت از همه کشورهای تأثیرگذار منطقه و جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از گسترش بیشتر بحران، تلاش‌ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی را تسریع بخشند.

محمد حسن وزیر خارجه مالزی نیز امروز یکشنبه در واکنش به تحولات شب گذشته به جامعه بین‌الملل یادآور شد که از هدف تضمین آزادی فلسطینی‌ها و حقوق آنها برای داشتن سرزمین خودشان غفلت نکنند چرا که هرگونه انحراف از چنین هدفی همان چیزی است که اسرائیل می‌خواهد.

وی همچنین تاکید کرد که این مساله برای انحراف توجه جامعه جهانی از اقدام‌های بی‌رحمانه و غیرانسانی شنیع در فلسطین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha