کد خبر 248149
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۳

حقیقی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد:

توسعه شفافیت در واحدها با مراجعه به سامانه سوت‌زنی بنیاد شهید/ ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد و مردم با مراجعه به سامانه

توسعه شفافیت در واحدها با مراجعه به سامانه سوت‌زنی بنیاد شهید/ ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد و مردم با مراجعه به سامانه

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جامعه هدف بنیاد و مردم با مراجعه به سامانه به راحتی میتوانند گزارش خود را ثبت و کد رهگیری یا کد پیگیری دریافت کنند.

سعید حقیقی مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات؛ درباره سامانه سوت‌زنی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در راستای توسعه شفافیت، سامانه سوت زنی در بنیاد شهید و امور ایثارگران راه‌اندازی شده که در واحدهای مختلف بنیاد اگر هر شهروندی خطا یا فسادی را مشاهده کرد، بتواند در سامانه گزارش داده و اسناد و مدارک خود را بارگذاری نماید که قطعا با راه اندازی این سامانه رسیدگی به مفاسد سریع تر اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: رعایت عدالت و مبارزه با فساد را در بیانیه گام دوم انقلاب شاهد هستیم که مقام معظم رهبری تاکید داشته اند در مبارزه با فساد پیشگیری مقدم بر درمان است و همچنین تاکیدات رئیس جمهور، معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید نیز بر مقابله با فساد و پیشگیری از بروز آن مکررا مطرح شده است. بنابراین پیشگیری از فساد با اصلاح قوانین، هشدار به موقع، آموزش و اطلاع مردم از حقوق خویش در چارچوب وظایف مربوطه به هر سازمانی در برنامه های سوت زنی گنجانده شده است. 

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران جزو اولین نهادهایی بود که بعد از ابلاغ قانون حمایت از گزارشگران فساد یا فعالان حوزه سوت زنی بستر زیر ساختی را برای اجرای این قانون آماده کرد و سامانه در اسفند ۱۴۰۲ رونمایی شد.در این سامانه فضایی برای گزارش‌گیری و ثبت موارد فساد ایجاد شده که جامعه هدف بنیاد و مردم با مراجعه به سایت به راحتی میتوانند گزارش خود را ثبت و کد رهگیری یا کد پیگیری دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در قانون حمایت از گزارشگران فساد، فعالانی که در فضای اداری مراجعه میکنند اگر فسادها را معرفی کنند بعد از بررسی مواردی که مستند شده‌اند، در صورت صحت موضوع و مدارک بارگذاری شده، سوت زن یا گزارشگر فساد مورد حمایت مادی و معنوی دستگاه های قضایی و اداری خواهند گرفت.

حقیقی در پایان گفت: از آغاز فعالیت سامانه سوت زنی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تاکنون مواردی از گزارش مردمی از استانهای مختلف ثبت شده که مورد بررسی و اقدام لازم قرار می گیرد. برای ورود به سامانه سوت‌زنی بنیاد شهید و امور ایثارگران اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha