کد خبر 248051
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰

آتش‌بس در غزه، بدون تاخیر اجرایی شود؛

درخواست چین از تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها/ تنش‌ها در خاورمیانه کاهش یابد

درخواست چین از تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها/ تنش‌ها در خاورمیانه کاهش یابد

ساعاتی بعد از پاسخ پهپادی و موشکی گسترده ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، چین ضمن ابراز نگرانی عمیق از تشدید اوضاع در خاورمیانه، خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها و تنش‌ها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پکن درخصوص تشدید اوضاع در خاورمیانه عمیقا نگران است و از طرف‌های درگیر می‌خواهد تا برای جلوگیری از تشدید تنش، خویشتنداری کنند.

وی در ادامه افزود: اوضاع جاری در خاورمیانه، تازه‌ترین تبعات جنگ غزه است. دیگر هیچ گونه تاخیر در اجرای قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل جایز نیست و درگیری و تنش باید فورا به پایان برسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد: چین از جامعه بین الملل به ویژه از کشورهای ذی نفوذ می‌خواهد که نقش سازنده برای صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه ایفا کنند.

نینگ، نسبت به وضعیت کنونی ابراز نگرانی عمیق کرد و گفت: این وضعیت، سرریز (تبعات) درگیری غزه است و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس در غزه است باید بدون تاخیر اجرایی شود.

پکن کاهش تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

از سوی دیگر وزارت امور خارجه چین، در نخستین واکنش رسمی به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، از دو طرف خواست خویشتن‌داری کرده و از تنش‌ها بکاهند.

تارنمای خبری شبکه جهانی تلویزیون چین در این زمینه گزارش داد: وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه اعلام کرده که پکن عمیقاً از وضعیت کنونی ایران و اسرائیل نگران است و از طرف‌های مربوطه می‌خواهد برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها، خونسردی خود را حفظ کرده و خویشتن‌داری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha